سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوء استفاده رژيم صهيونيستي از وضعيت سوريه

یک سیاستمدار لبنانی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به جنگ داخلی در لبنان و سوریه چشم دوخته است، هشدار داد توطئه در سوریه، فرصت تاریخی برای این رژیم است تا به جبهه مقاومت ضربه بزند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، جبران عریجی  گفت: از زمان وقوع حوادث در سوریه به استثنای اظهارات برخی سیاستمداران اسراییلی درجه دو یا پایین تر، اسراییل کاملا سکوت اختیار کرده است؛ این امر بخشی از سناریوی آمریکایی و اروپایی است که دخالت آشکار اسراییل در سوریه را به نفع طرحهای خود در این کشور نمی بیند.
این سیاستمدار لبنانی، افزود: ورود اخیر اسراییل در خط ایجاد ترس و مبالغه درخصوص توان نظامی سوریه و مخازن تسلیحاتی آن در حد سلاحهای کشتار جمعی، برای گشودن پرونده ای جدید و صف آرایی جامعه بین المللی علیه دمشق است.
وی خاطرنشان کرد: اسراییل از همان ابتدای بحران از امکان سوء استفاده از اوضاع برای گشودن جبهه ای علیه سوریه و لبنان سخن می گفت، آنچه که در سوریه رخ می دهد بزرگترین خدمت را به اسراییل می کند.
عریجی تصریح کرد: در تاریخ منطقه اتفاق نیفتاده بود که کشوری مانند سوریه که حامی اصلی مقاومت و از کشورهای بزرگ خط مقابله با طرحهای امریکا و اسراییل در منطقه است، با چنین توطئه ای برای ضربه زدن به آن از طریق برانگیختن جنگهای داخلی روبرو شود.
سیاستمدار لبنانی گفت، شک و تردید کشورهای غرب درباره دخالت نظامی در سوریه به دلیل هم مرز بودن آن با اسراییل و ترس و نگرانی آنها از احتمال وقوع جنگی فراگیر در منطقه است.
عریجی گفت: امید و تکیه اصلی اسراییل اینک به ادامه یافتن این جنگ فعلی علیه سوریه و تبدیل رویارویی های فعلی در لبنان به جنگی داخلی است تا با برانگیختن آتش جنگ داخلی در دو کشور و ایجاد شکاف و اختلاف، بتواند با مقاومت مقابله کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.