سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند نکته در خصوص نحوه صحيح اتو کردن لباس ها

درجه هاي موجود بر روي اتو مخصوص به قسمت هاي مختلف لباس هستند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران،درجه حرارت اتو را با توجه به جنس پیراهن كه نخی ، كتانی یا تركیبات پلیمری باشد تنظیم کنید .

 1    یقه را اتو کنيد
یقه را از پشت اتو کنید و از وسط یقه به سمت كناره ها اتو نمایید تا یقه چروك نخورد . پیراهن را برگردانید و به همین ترتیب روی یقه را هم اتو کنید .

نكته :  درجه حرارت اتو را با توجه به جنس پیراهن كه نخی ، كتانی یا تركیبات پلیمری باشد تنظیم کنید . در صورتی كه نسبت به جنس پارچه لباس اطمینان ندارید، برای اتوكشی از پایین ترین درجه استفاده کنید .
   
 2    سرشانه ها را اتو کنید
یكی از سرشانه ها را بر روی انتهای باریك میز اتو قرار دهید و از قسمت چسبیده به یقه به سمت وسط پشت پیراهن رفته  و اتو کنید . به همین ترتیب سرشانه دیگر را هم اتو کنید.
 3   آستین ها  و مچ  و سردست پیراهن را اتو کنید .
یك آستین را صاف بر روی میز اتو قرار دهید بطوری كه دكمه ها یا سوراخهای دكمه سردست به رو باشند . ابتدا داخل سردست را اتو کنید سپس آستین را برگردان کرده تا سطح بیرونی قسمت سردست را اتو کنید . حالا قسمت آستین را از رو اتو کنید . برای آستین دیگر هم به همین ترتیب عمل کنید .

4   قسمت پشت و جلوی پیراهن را اتو کنید .
هر دو قسمت جلویی پیراهن را اتو کنید  و سپس پیراهن را برگردانده  و قسمت پشت را اتو کنید . برای چروكهای سخت از اسپری آب استفاده کنید .
 5   بین دكمه ها را اتو کنید .
حالا باید به سراغ جای دكمه ها رفت . مراقب باشید و فقط فضای بین دكمه ها را اتو کنيد  و كشیدن اتو بر روی دكمه ها موجب شكستن آنها و خراش برداشتن پلیت كف اتو می گردد .
نكته : پس از اتو كشی سریعاً پیراهن را آویزان کنيد تا دوباره چروك نشود . دوشاخه اتو را از پریز درآورید تا خنك شود .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.