سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرک دانشگاهی در منطقه آزاد چابهار اجرایی می‌شود

سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی منطقه آزاد چابهار گفت: طرح ایجاد شهرک دانشگاهی در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار اجرایی می‌شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، یوسف باور سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی منطقه آزاد چابهاراظهار داشت: طرح ایجاد شهرک دانشگاهی در منطقه آزاد چابهار با هدف تمرکز دانشگاه‌ها بر نوآوری، کارآفرینی و سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه اقتصادی اجرایی می‌شود.

وی افزود: این شهرک مکانیسمی بر ایجاد یک محیط کارآفرین، تسهیل تحقیقات مشترک و یا انتقال تکنولوژی، دسترسی بنگاه‌های کوچک و متوسط به منابعی شامل؛ خدمات بازرگانی، دوره‌های آموزشی و تحقیقات و نیز خلق تکنولوژی و تجاری کردن سریع آن خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی منطقه آزاد چابهار بیان کرد: زیربنای ممتاز، کیفیت و تنوع خدمات آموزشی و پژوهشی و ارتباط با صنایع مرتبط از جمله عناصر مهم این شهرک دانشگاهی است.

باور ادامه داد: با الگوبرداری از موسسات معتبر بین‌المللی می‌توان قدرت رقابتی شهرک دانشگاهی منطقه آزاد چابهار را تضمین و زمینه حضور دانش آموختگان فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می‌تواند بر اهداف، راهبردها، ساختار اجرایی، وظایف، ماموریت‌ها و راهکارهای طرح ساماندهی روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه خلیج فارس که به شورای عالی مناطق آزاد محول شده، اهتمام بورزد.

سرپرست دانشگاه علمی ـ کاربردی منطقه آزاد چابهار گفت: از دیگر اهداف اجرای این طرح، بسترسازی و تقویت و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و رقابتی کردن سیستم حمل و نقل، بنادر، بانکداری، بیمه ارتباطات و تجارت خارجی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ورود جهانگردان خارجی و نیز جلوگیری از خروج سرمایه و نخبگان از کشور است.

تاکنون دانشگاه‌های متعددی برای ایجاد شعبات بین‌المللی خود در منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار از جمله دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه الزهرا و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعلام آمادگی کرده‌اند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.