سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگيري معدنچيان اسپانيا با پليس اين کشور

معدنچيان معترض به اصلاحات اقتصادي اسپانيا با نيروهاي پليس در شمال اين کشور درگير شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، معدنچيان خشمگين در اسپانيا روز سه شنبه، بزرگراهي را در شمال اين کشور مسدود کرده و با نيروهاي پليس درگير شدند. اکنون بيش از دو هفته از اعتصاب معدنچيان اسپانيا مي گذرد و در اين مدت کارگران معادن تقريباً هر روز با نيروهاي پليس درگير شده اند. معدنچيان عهد کرده اند با تصميم دولت اسپانيا براي کاهش بودجه و کاهش 64 درصدي يارانه هاي دولتي اين کشور مقابله کنند. اسپانيا تصميم دارد بودجه يارانه هاي دولتي را از 300 ميليون يورو به 110ميليون يورو کاهش دهد. معدنچيان اسپانيايي ديروز نيز با استفاده از موانع فلزي و برپا کردن آتش مسير بزرگراهي را در شمال اين کشور مسدود کردند .
معترضان هنگام مداخله پليس ضد شورش به سمت تپه ها در حاشيه بزرگراه عقب نشيني کردند و وسايل انفجاري دست ساز به سمت نيروهاي امنيتي پرتاب کردند. ماموران پليس نيز متقابلاً به سمت معدنچيان گاز اشک آور و گلوله هاي پلاستيکي شليک کردند.
يکي از رانندگاني که داخل بزرگراه گرفتار شده بود در مصاحبه با تلويزيون اسپانيا گفت اين اوضاع هر روزه ما است. مقصد من ليون است و اين اتفاق هر روز مي افتد، اما کسي جلوي آنها را نمي گيرد. ظاهراً چاره ديگري نداريم.
راننده ديگري گفت معدنچيان حق دارند از منافعشان دفاع کنند، اما حقيقت اين است که براي کساني که اينجا گرفتار شده اند، شرايط بسيار آزار دهنده است. مناقشه دولت اسپانيا و معدنچيان اين کشور در شرايطي صورت مي گيرد که مقامات مادريد اخيرا براي دريافت کمک مالي صد ميليارد يورويي از اروپا براي نجات نظام بانکي اين کشور به توافق رسيده اند. اين توافق مالي احتمالاً کاهش بيشتر بودجه عمومي و افزايش ماليات ها را در اسپانيا به همراه خواهد داشت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.