سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات تسلیحات نظامی آمریکا به کشورهای خارجی افزایش يافت

وزارت امور خارجه آمریکا از افزایش فروش تسلیحات نظامی و سخت افزارهای پیچیده فنی این کشور به کشورهای خارجی خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان ؛ بر اساس گزارش جدید وزارت امور خارجه آمریکا ، صادرکنندگان آمریکایی تسلیحات در بحبوحه رکود هزینه های دفاعی این کشور در حال بهره وری از افزایش فروش خود به کشورهای خارجی هستند.

بر اساس اعلام مقامات آمریکایی ، دولت واشنگتن مجوز فروش بیش از 44 میلیارد دلار سخت افزار فنی و نظامی را در سال مالی 2011 میلادی صادر کرده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته آن افزایشی بیش از 10 میلیارد دلار داشته است.

در ادامه این خبر آمده است ،  یک شرکت برای اینکه بتواند سخت افزارهای نظامی و یا سخت افزارهای پیچیده غیرنظامی خود را مانند ماهواره ها به فروش برساند ، باید برای هر یک از این فروش ها از وزارت خارجه‌ آمریکا مجوز بگیرد . وزارت امور خارجه آمریکا در این راستا در سال 2011 میلادی بیش از 83 هزار مجوز فروش که بیشترین میزان بوده است را صادر کرده است.

بر اساس این گزارش ، همانطور که در شرایط نامعلوم فعلی انتظار می رود ، فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای خاورمیانه روبه افزایش است . برای مثال ارزش تجهیزات نظامی مصوب شده برای فروش به اردن از سال مالی 2010 میلادی تا سال گذشته دو برابر شد و در حال حاضر نیز مجموع میزان فروش تسلیحات آمریکا بیش از 120 میلیون دلار است.

علاوه بر این ، فروش تسلیحات آمریکا به سایر کشورها نیز افزایش چشمگیری داشته است به طوریکه ارزش خریدهای تسلیحاتی استرالیا از آمریکا در سال 2011 میلادی به رقمی معادل 1.5 میلیارد دلار رسید که این میزان نیز دو برابر قیمت تائید شده در سال 2010 است.

بر اساس این خبر ، ژاپن نیز یکی از سایر اصلی تسلیحات آمریکا است و تسلیحاتی که بیشتر شامل هواپیماهای جنگی و سایر تجهیزات مرتبط آن می باشد را به ارزش 6.4 میلیارد دلار از آمریکا خریداری کرده است . همچنین دستور خرید تسلیحات آمریکایی از سوی افغانستان ارزشی بیش از 3.5 میلیارد دلار دارد که بیشتر این میزان مربوط به خرید هواپیما و سیستم های الکترونیکی مثل رادار می شود.

در این گزارش آمده است ، رژیم صهیونیستی نیز که یکی از قدیمی ترین و مهم ترین خریدار تسلیحاتی آمریکا است ، تقریبا 1.5 میلیارد دلار تجهیزات نظامی از آمریکا خریده است که بیشتر این تجهیزات شامل تانک ، وسایل حمل و نقل نظامی و هواپیماهای جنگی می شود.


بر اساس این خبر، وزارت امور خارجه آمریکا باید بر اساس قانون،‌ هر ساله به کنگره این کشور اعلام کند که چه تعداد مجوز فروش تسلیحات آمریکا به هر کشوری را صادر کرده و اینکه ارزش این فروش تسلیحاتی چه میزان بوده است . فروش و انتقال تجهیزات دفاعی و نظامی به طور کامل تحت نظر وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارد تا تضمین اینکه فروش های تسلیحاتی بر اساس سیاست خارجی این کشور صورت می گیرند ، حاصل شود.

برچسب ها: اسلحه ، آمریکا ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.