سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزيرجهادكشاورزي تاكيد كرد؛

كوتاه شدن دست و اسطه ها و كاهش فاصله ميان توليد كننده و مصرف كننده

وزير جهاد كشاورزي از مسؤولان تعاوني ها و تشكل هاي توليدي خواست از حقوق اعضاي خود دفاع كنند و قدرت چانه زني شان را براي فروش محصولات بالا ببرند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي، صادق خليليان در گردهمايي تعاوني‌ها و تشكل‌هاي روستايي و كشاورزي، گفت: تعاوني ها و تشكل هاي توليدي در بخش كشاورزي بايد با قدرت توليد كنندو در عين حال خواسته هاي خود را براي عرضه و فروش محصولات مطرح كنند.
وي با بيان اين كه سازمان مركزي تعاون روستايي نيز از ابزار و امكانات موجود براي كمك به تعاوني‌ها وتشكل‌هاي توليدي در بخش كشاورزي استفاده خواهد كرد، اظهار داشت:  با راه اندازي ميدان عمده فروش در تهران و ايجاد سامانه عرضه محصولات كشاورزي توسط اين سازمان، تعاوني‌ها و تشكل‌هاي توليدي در نقاط مختلف كشور مي‌توانند به اين سامانه متصل شوند و محصولات اعضاي خود را با قيمت‌هاي پيشنهادي عرضه كنند.

خليليان در عين حال بر كوتاه كردن دست و اسطه ها و كاهش فاصله ميان توليد كننده و مصرف كننده تاكيد كرد و گفت:شبكه هاي بازار رساني در كشور بايد اصلاح شود.

وي افزود:  در حال حاضر وظيفه توليد با وزارت جهاد كشاورزي و تنظيم بازار بر عهده دستگاه ديگري گذاشته شده در حالي كه توليد بدون توجه به بازار معني ندارد.

خليليان ادامه داد: توليد ، بازار، واردات، صادرات و صنايع مرتبط با كشاورزي يك بسته به هم پيوسته است كه مي‌تواند منجر به توسعه بخش كشاورزي شود.

وي در عين حال واگذاري امور تصدي‌گري به تشكل‌ها و بخش غير دولتي را از رويكردهاي وزارت جهاد كشاورزي عنوان كرد و ابراز داشت:ما سعي مي كنيم وظايف را به خودتان بسپاريم و هزينه هاي حاصل از كوچك سازي ساختار وزارتخانه را صرف حمايت از توليد كنندگان كنيم.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اين كه به رغم بروز خشكسالي ها، تحريم ها و مسايل مربوط به هدفمندسازي يارانه‌ها، توليدات كشاورزي جهش خوبي داشته است گفت: تأمين 95 درصد نياز مواد غذايي در كشور، نقطه قوتي براي چانه‌زني هاي ايراني با قدرت هاي جهاني است.

وي افزود:  اگر بخش قابل توجهي از نياز كشور به مواد غذايي در داخل كشور تأمين نمي‌شد، شرايط براي مسؤولان در چانه زني هاي بين المللي سخت تر مي‌شد.

خليليان در ادامه، افزايش بهره وري، اصلاح ساختار فن آوري در واحدهاي توليدي، عرضه مستقيم كالا، توسعه صادرات و سرمايه گذاري را از اهداف استراتژي بخش كشاورزي عنوان كرد و گفت: امروزه كشاورزي در كشور قابل اتكا است و امسال كه سال توليد و حمايت از كار و سرمايه ايراني است، دولت محور كار را بخش كشاورزي قرار داده است./س


برچسب ها: کاهش ، روستا ، تعاونی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.