سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسری بودجه ماهانه آمریکا 2 برابر شد

کسری بودجه دولت آمریکا طی ماه می 2012 میلادی به بیش از 125 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 2 برابری داشته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ کسری بودجه دولت آمریکا در می 2012 به 125 میلیارد دلار رسیده که نسبت به ماه می 2011 میلادی حدود دو برابر افزایش داشته است .

بر اساس این گزارش ، افزایش بدهی ، کسری بودجه و رشد نرخ بیکاری به دردسر ها و چالشهای بزرگ باراک اوباما برای انتخابات نوامبر تبدیل شده است .

اختلافات جمهوری خواهان و دموکراتها بر سر راهکارهای کاهش کسری بودجه و بدهی همچنان ادامه دارد . در حالی که اوباما و دموکراتها خواستار افزایش مالیات بر ثروتمندان آمریکایی با هدف کاهش کسری بودجه و افزایش در آمدهای دولت هستند جمهوری خواهان ضمن مخالفت با این طرح خواستار کاهش هزینه های دولتی شده اند .

مساله کسری بودجه و بدهی یکی از مهمترین نگرانیهای مردم آمریکا در انتخابات نوامبر خواهد بود . کارشناسان اقتصادی به شدت نگران کاهش رتبه اعتباری آمریکا از سوی موسسات رتبه بندی بین المللی هستند . کسری بودجه آمریکا طی ماههای ژانویه تا می به بیش از 844.5 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است . کسری بودجه آمریکا در سال مالی گذشته به بیش از 1.296 تریلیون دلار رسیده است .

موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز با اشاره به ادامه اختلافات احزاب سیاسی آمریکا بر سر کاهش بدهی و کسری بودجه این کشور چشم انداز اقتصادی آمریکا را منفی ارزیابی کرد.موسسه رتبه بندی اس اند پی در این گزارش رتبه اعتباری آمریکا را بدون تغییر در حد ای ای مثبت ثابت نگه داشته است ولی چشم انداز اقتصادی این کشور را منفی اعلام کرد.

موسسه اس اند پی 10 ماه پیش رتبه اعتباری آمریکا را از ای ای ای به ای ای مثبت تنزل داده است . این موسسه در ادامه افزود عواملی که موجب کاهش رتبه اعتباری آمریکا در ده ماه پیش شد هنوز نگرانیهای زیادی را در خصوص کاهش احتمالی رتبه اعتباری این کشور در آینده ایجاد کرده است .

بن بست سیاسی بین دموکراتها و جمهوری خواهان بر سر راهکارهای کاهش کسری بودجه و بدهی آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش احتمالی و مجدد رتبه اعتباری این کشور خواهد داشت. دولت آمریکا قصد دارد کسری بودجه خود را از 10 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2011 میلادی به کمتر از 5 درصد تا سال 2016 میلادی کاهش دهد . پیش بینی می شود میزان بدهی های آمریکا نیز از 77 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2011 به بیش از 87 درصد تولید ملی این کشور تا سال 2016 برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.