سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديدار اولاند با مخالفان دولت مرکل

اختلاف نظر برلین و پاریس درباره بحران یورو پس از مذاكره فرانسوا اولاند رییس جمهوری سوسیالیست فرانسه و مقامات بلندپایه حزب مخالف دولت ائتلافی آنگلا مركل صدراعظم آلمان به حوزه سیاسی نیز كشیده شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، اولاند در مذاكره با مقامات حزب سوسیال - دموكرات آلمان كه شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات آینده دارد، در باره طرح های جدید فرانسه در این زمینه از جمله ایجاد رشد اقتصادی كه تاكنون با استقبال سرد مركل مواجه شده است و همچنین بحران مالی حاكم بر اروپا، مذاكره كرد.

مذاكرات سیگمار گابریل رییس و مقامات پارلمانی و غیرپارلمانی حزب سوسیال - دموكرات در كاخ الیزه با محوریت راهبردهای اروپایی در زمینه اشتغالزایی و دستیابی به رشد اقتصادی، در حالی انجام می شود كه قرار است، مركل نیز درآینده ای نه چندان دور در سفر به فرانسه با رییس جمهوری این كشور درباره موضوعات مشابه گفت وگو كند.

مركل كه به عنوان زوج اقتصادی و سیاسی ساركوزی رییس جمهوری پیشین فرانسه شناخته می شد، پس از پیروزی اولاند، برای اجرای الگوهای خود و اجبار كشورهای بحران زده مانند یونان به پذیرش طرح های ریاضتی با مشكل مواجه شده است.

اولاند معتقد است اجرای طرح های ریاضتی برای جبران بخشی از كسری های بودجه، فشارهای مضاعفی را به طبقات عادی وارد می كند كه لازم است برای رفع این مشكل، تدابیر ایجاد رشد اقتصادی لازم اندیشیده شود.

رییس جمهوری فرانسه كه اكنون تلاش می كند از حمایت حزب سوسیال - دموكرات آلمان در اجرای برنامه های خود برخوردار شود، در برابر این خواسته متقابل نیز قرار خواهد گرفت كه حمایت خود از این حزب را در انتخابات سال 2013 آلمان برای پایان دادن به عمر دولت مركل، اعلام كند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.