سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی نادی:

جوانگرایی جواب داد/ انتقادهای مغرضانه دشمنی است

کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان گفت: متاسفانه این دوره از مسابقات انتخابی المپیک آن طور که ما می خواستیم پیش نرفت و با وجود داشتن یک تیم آماده مثل مسابقات انتخابی المپیک آتن به لندن هم صعود نکردیم.

علی نادی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: ما در طول این دوره از مسابقات شاهد بودیم که ملی پوشان تا پایان مسابقات سر حال بوده و از نظر بدنی با هیچ مشکلی مواجه نبودند من فکر می کنم ما به دلیل بد شانسی نتوانستیم به المپیک صعود کنیم به طوری که اگر به چین یک ست را واگذار می کردیم و یا مقابل استرالیا بازی با نتیجه سه بر 2 به پایان می رساندیم در حال حاضر شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد.

 وی گفت: برای حضوری قدرتمند در مسابقات امسال مسئولان فدراسیون تمامی کار ها و برنامه های حرفه ای را تدارک دیده و انجام داده بودند تمامی بازیکنان ملی پوش هم در خدمت تیم ملی بودند ولی نمی دانم چرا به المپیک صعود نکردیم.

*هم دلی بازیکنان تا دقایق پایانی بازی ها ملموس بود

 وی در پاسخ به نبود شادابی و نشاط در میان بازیکنان پس از بازی نخست مسابقات انتخابی المپیک اظهار داشت: به طور طبیعی در یک رویداد بزرگ وسطح بالا در بازی نخست بازیکنان استرس بسیار زیادی برای آغاز مسابقات دارند و به طوری که در دیدار ایران و کره شاهد بودید هر یک پوئن کسب شده از سوی ملی پوشان با واکنش های خاصی همراه بود و بازیکنان با شادابی های خو د سعی در کاهش این فشار روانی داشتند.

نادي تصریح کرد: بعد از بازی با تیم ملی کره و شکست آنها ، اعتماد به نفس ملی پوشان ارتقا یافته و در بازی با چین با آرامش بهتری ظاهر شدند هم دلی در میان بازیکنان ایرانی در تمامی تورنمنت ها و مسابقات قابل لمس و محسوس است.

*تغییر تاکتیک استرالیا عامل باختمان شد

 کاپیتان تیم ملی والیبال کشورمان در خصوص دیدار مقابل استرالیا اظهار داشت: ما درست نخست بازی با استرالیا بسیار‌آماده و غیر قابل لغو در بازی را آغاز کرده و با اختلاف پوئن بالا نتیجه را به نفع خود در تیم زدیم، اما استرالیایی ها از ست دوم به طور کلی تاکتیک حمله خود را تغییر دادند به طوری که با آوردن پاسور دوم به زمین سرعتی ها را از کار انداخته و بهترین بازی خود را در مقابل ما اجرا کردند ما درست های دوم وسوم هم خوب کار کردیم و لی شانس با استرالیا ها همراه شد.

* باخت ربطی به بازی تدارکاتی نداشت

نادی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل باخت تیم ایران مقابل استرالیا انجام بازی تدارکاتی با این تیم در ژاپن بود؟ اظهار داشت: تصمیم انجام بازی دوستانه با استرالیا از سوی ولاسکو اتخاد شد اما انجام این دیدار به هیچ عنوان عامل باختمان نشد زیرا با توجه به آنکه ما در طول سال چندین بار به مصاف استرالیا  در مسابقات مختلف می رویم دو تیم از یکدیگر شناخت خوبی داشتند اما باید بگویم که باختهای استرالیا در بازی های اخیر نوعی حس انتقام گیری را در میان بازیکنان این تیم بوجود آورد و توانستند به هدف خود نایل شوند.

وی تصریح کرد: تیم استرالیا یکی از تیم های قدرتمند و مدعی حاضر در  این مسابقات بود، وجود بازیکنان صاحب نام و بلند قامت در این تیم که دارای سابقه بازی در لیگ های اروپایی هستند این ادعا را اثبات می کند.

* بازیکنان جوان در ژاپن چهره خوبی از خود به نمایش گذاشتند

وی در خصوص حضور بازیکنان جوان در  ترکیب تیم ملی گفت: بازیکنان جوانی که در این مرحله  از مسابقات تیم ملی را همراهی کردند توانستند در لحظات حساس و ضروری در نتیجه گیری موثر واقع شوند به طور مثال فرهاد قائمی با وجود آنکه برای نخستین بار حضور در ترکیب تیم  ملی بزرگسالان را تجربه می کرد توانست چهره بسیار خوبی   را در مصاف با حريفان از خود به نمايش بگذارند و در ليست بهترين زننده هاي سرويس قرار بگيرد.


نادي تصريح كرد: امير غفور هم يكي ديگر از بازيكنان جوان و موثر در تركيب تيم ملي محسوب مي شود، اگر باشد بگوئيم جوانها نمي‌توانند براي تيم ملي موثر واقع شوند، ادعايي اشتباه است آنها براي آينده هر چه بهتر واليبال بايد حفظ شوند.

*انتقادهاي مغرضانه، دشمني در حق تيم ملي است

كاپيتان تيم ملي واليبال در پاسخ به انتقادهاي صورت گرفته در خصوص نتايج و عملكرد تيم ملي در ژاپن گفت: ما  نمي‌توانيم مقابل انتقادها ايستاده و همگان را در برابر واكنش هاي آنها ساكت كنيم اما مي‌توانيم بگويم كه برخي انتقادهاي انجام شده براي كمك به واليبال و قرار دادن آن در مسير رشد نيست، بلكه مغرضانه است اين گونه انتقادها فقط دشمني در حق تيم ملي و اهداف آن است.

*به عنوان كاپيتان از تيم ملي دفاع مي‌كنم

نادي خاطرنشان كرد: متاسفانه در يك جريان انتقادي برخي دوستان دشمن محسوب مي شوند، اگر منتقدان عملكرد تيم ملي را در طول مسابقات انتخابي المپيك بازي به بازي مورد بررسي قرار دهند به اين نتيجه مي‌رسند كه عملكرد تيم واليبال ايران درخشان است ما فقط نتيجه اصلي كه همان صعود به المپيك بود را كسب نكرديم من به عنوان كاپيتان تيم ملي از تيم واليبال دفاع مي‌كنم.

*به  خدا حاشيه نداريم

وي گفت: متاسفانه وقتي ما در ژاپن بوديم، طي اخباري كه به  گوشمان مي‌رسيد حاكي از آن بود كه برخي منتقدان علت شكست ايران را مسائل حاشيه اي و اختلاف موجود ميان ملي پوشان مطرح كرده اند در و صورتي كه اين طور نبوده و نيست، من در يك جلسه پاسخ اين صحبت ها را مي دهم به خدا ما هيچ حاشيه اي نداريم و يكي از منظم ترين تيم هاي ورزشي در بخش تيمي ايران محسوب مي‌شود.

*منتقدان چهار گروه هستند

نادي خاطرنشان كرد: به طور كلي ما با چهار گروه از منتقدان مواجه هستيم دسته اول كساني هستند كه براي آنكه خود را در يك مجموعه بزرگ جلوه دهند دست به انتقاد مي زنند، دسته دوم هم براي مطرح شدن نام و اسمشان، دسته سوم هم براي تسويه حساب شخصي خود اين كار را مي‌كنند اما دسته چهارم كه تعدادشان محدود است براي رشد و پيشرفت يك رشته دست به انتقادهاي سازنده مي زنند، اميدوارم تعداد گروه آخر افزايش يابد.

*شرمنده مردم و ايرانيان هستم

كاپيتان تيم ملي گفت: من به خاطر عدم صعود تيم ملي به المپيك از مردم عذرخواهي مي‌كنم و مي‌گويم كه شرمنده تمامي مردم و ايرانيان عزيز هستم اميدوارم بتوانيم جبران كنيم.

*سرمربي تيم ملي دستور دهد بازي مي‌كنم

كاپيتان تيم ملي واليبال در خصوص ادامه حضورش در تركيب تيم ملي اظهار داشت: تيم ملي براي من به عنوان يك سمبل محسوب مي شود و آرزوي هر بازيكن حرفه ايست من در طول دوران بازي خود هرچه دارم از تيم ملي است و نمي‌توانم براي آن بايد تعيين كنم.

وي گفت: من بايد در خدمت تيم ملي باشم و ادامه حضورم بستگي به نظر سرمربي دارد اگر وي دستور دهد در هر بخشي كه نياز به حضورم باشد براي واليبال كشورم تلاش مي‌كنم و اين مساله براي من يك افتخار است./مح

برچسب ها: نادی ، طول ، امسال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.