سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ با حضور استاندار خراسان رضوي؛

پروژه آبياري تحت فشار روستاي كلاته آخوند فريمان به بهره برداري رسيد

پروژه آبياري تحت فشار روستاي كلاته آخوند فريمان با حضور استاندار خراسان رضوي به بهره برداري رسيد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمود صلاحي در اين مراسم از كشاورزي به عنوان يكي از اساسي ترين مزيت هاي كشور ياد كرد و گفت: هر چه به سمت توسعه صنعت پيش برويم بي نياز از كشاورزي نخواهيم بود.

وي افزود: امروزه سلامتي مواد غذايي مهم ترين دغدغه مردم محسوب مي شود كه بايد در راستاي تحقق آن گام برداريم.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به استفاده نادرست از منابع آب در كشور، اظهار داشت: اين امر با وجود زمين هاي حاصلخيز و كشاورزان زحمتكش باعث دست نيافتن ايران به جايگاه واقعي در حوزه كشاورزي شده است.

صلاحي تاكيد كرد: اجراي پروژه هاي آبياري مكانيزه و اصلاح روش هاي آبياري در بخش كشاورزي علاوه بر صرفه جويي در مصرف آب، افزايش توليد و كاهش ضايعات را به دنبال خواهد داشت.

وي افزود: از مجموع 800 هزار هكتار اراضي كشاورزي استان كه به صورت آبي كشت مي شود، روش آبياري تنها در 10 درصد اين زمين ها اصلاح شده و در بقيه به صورت سنتي انجام مي شود.

استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه در سال جاري 280 ميليارد تومان اعتبار براي اصلاح روش هاي آبياري در بخش كشاورزي به استان اختصاص داده شده است، خاطر نشان كرد: تا چند سال آينده بايد روش آبياري در حداقل نيمي از اراضي كشاورزي آبي استان مكانيزه شود.

گفتني است اين طرح آبياري در سطح 176 هكتار از اراضي روستاي كلاته آخوند به صورت تجميع خرده مالكان با اعتباري بالغ بر چهار هزار و 863 ميليون ريال انجام شده كه دو هزار و 210 ميليون ريال آن تسهيلات بلاعوض بوده است. /س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.