سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت روسيه با با تبديل شدن سوريه به ليبي امريکا را خشمگين کرد

شكست آمریكا در كسب موافقت روسیه با اقدام نظامی علیه سوریه مطابق الگوی لیبی، خشم روزنامه نیویورك تایمز را كه به عنوان منبع نزدیك به دولت باراك اوباما شناخته می شود، برانگیخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، نیویورك تایمز  با اشاره به سیاست های رییس جمهوری روسیه درباره سوریه و مخالفت با خواسته اردوگاه آمریكا، نوشت: كاخ كرملین در دوران ولادیمیر پوتین، شیوه های شوروی سابق را در سیاست داخلی و سیاست خارجی احیا كرده و فعالانه به بشار اسد كمك می كند.

این روزنامه در بخشی از مطلب خود كه بازتاب كامل دیدگاه دولت آمریكا علیه روسیه به علت وتوی چند قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل است، افزود: در ظاهر از دیدگاه پوتین، وتو كردن قطعنامه ها در محكومیت حكومت سوریه، كافی نیست بلكه فعالانه برای ادامه قدرت اسد، قراردادهای نظامی را عملی می كند.

نیویورك تایمز در این مقاله به اقدام آمریكا در ادامه فروش تجهیزات نظامی و ضد شورش به بحرین و عربستان همزمان با ادامه سركوب مردم و همچنین معامله های پنهانی تسلیحاتی با حكومت مصر در زمان حسنی مبارك و هنگام اوج اعتراض های خیابانی

اشاره ای نكرده است.

این روزنامه آمریكایی در ادامه حملات تند خود به پوتین، سیاست داخلی وی را نیز مورد اعتراض قرار داده است.

انتقاد مقامات دولتی و رسانه های آمریكایی علیه مسكو كه از چندی پیش آغاز شده است، با آغاز دوران ریاست جمهوری پوتین شدت یافته كه وعده داده بیش از پیش برای بازگردادن قدرت بین المللی و جهانی روسیه تلاش خواهد كرد.

همزمان با برگزاری انتخابات دوما و ریاست جمهوری كه با پیروزی حزب حاكم روسیه واحد به رهبری پوتین انجام شد، آمریكا و اتحادیه اروپا با تردیدآمیز خواندن نتیجه رای گیری ها، خواستار برگزاری مجدد انتخابات شدند و از اعتراضات پراكنده حمایت و برای گستده تر كردن آن تبلیغات كردند كه با واكنش تند مقامات روسی مواجه شد.

برچسب ها: مخالفت ، امریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.