سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

تا پایان امسال در تمام شهرستانها صندوق توسعه كشاورزی ایجاد می شود

رییس سازمان جهادكشاورزی استان سمنان از راه اندازی صندوق توسعه تعاون در تمام شهرستانهای این استان تا پایان سالجاری خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'سیدمجید موسوی' روز سه شنبه در دیدار مدیران و پرسنل سازمان جهادكشاورزی استان سمنان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، گفت: با تحقق این امر سمنان اولین استان كشور خواهد بود كه همه شهرستانهای آن صاحب صندوق توسعه كشاورزی است.

وی با اشاره به بررسی 500 طرح توسعه كشاورزی تاكنون در استان سمنان، اضافه كرد: این تعداد طرح با اعتبار 350 میلیارد ریال برای 926 نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

وی اعتبار درنظرگرفته شده برای طرح های توسعه كشاورزی برای استان سمنان در سالجاری را دو هزار و 410 میلیارد ریال عنوان كرد.

موسوی با اشاره به سیاست این سازمان در استان سمنان مبنی بر تولید الگوی كشت سازگار با شرایط آب و هوایی متنوع این استان، افزود: افزایش محصولات باغی در استان سمنان از سیاست هایی است كه در این زمینه برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینكه متوسط عملكرد زمین كشاورزی در كشور 800 گرم محصول است، ادامه داد: در استان سمنان این محصول به بیش از یك كیلوگرم می رسد كه از متوسط كشوری بالاتر است.

رییس سازمان جهادكشاورزی استان سمنان اظهار داشت: در این استان شش نظام صنفی در شهرستانها برای كمك به امور كشاورزان تشكیل شده است.

بیست و یكم تا بیست و هفتم خردادماه در كشور هفته جهادكشاورزی نامگذاری شده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.