سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

استفاده ی تمام عیارازظرفیت وداشته های علمی جهان برای احیای دریاچه ارومیه

استاندار آذربایجان غربی با تاكید بر عزم جدی دولت برای احیای دریاچه ارومیه گفت: برای احیاء و تامین آب مورد نیاز دریاچه ارومیه از تمام امكانات و ظرفیت های داخلی و داشته های علمی ایران و جهان استفاده می كنیم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ،وحید جلال زاده در در جلسه كمیته سیاست گذاری كنفرانس بین المللی دریاچه ارومیه گفت: در كنفرانسی كه به همین منظور برگزار می شود، باید از تمام ظرفیت ها و امكانات دستگاه های اجرایی برای برگزاری هر چه پربار این كنفرانس استفاده شود.

وی با تاكید بر جمع آوری پتانسیل ها و ظرفیت های علمی جهان در بررسی مسائل دریاچه ارومیه اضافه كرد: برگزاری كنفرانس بین المللی دریاچه ارومیه فرصت مناسبی است تا تمام ظرفیت ها و راهكارها و توان علمی و اجرایی داخلی و خارجی برای احیای دریاچه ارومیه در یكجا جمع آوری شود.

استاندار آذربایجان غربی با عنوان اینكه دولت در اجرای طرح های عملی برای احیای دریاچه ارومیه اقدامات اساسی و قابل توجهی را انجام داده است اظهار كرد: در حاشیه این كنفرانس باید نمایشگاهی از فعالیت های دولت خدمتگزار برای حل مشكل دریاچه ارومیه دایر شود تا شركت كنندگان با فعالیت های انجام شده توسط دولت، برای احیای دریاچه ارومیه بیش از پیش آشنا شوند.

جلال زاده، ضرورت پرهیز از بخشی نگری در برگزاری این كنفرانس علمی را یاد آور شد و گفت: دریاچه ارومیه متعلق به همه است، لذا دستگاه های اجرایی باید همكاری لازم را برای برگزاری هر چه بهتر این همایش بزرگ با یكدیگر داشته باشند.

وی، ظرفیت های علمی دانشگاه های كشور را در این زمینه را بسیار بالا و قابل توجه دانست افزود: دانشگاه های معتبر كشور از جمله دانشگاه تهران باید در برگزاری این كنفرانس مشاركت جدی داشته و مسوولین برگزاری نیز از اساتید و صاحبنظران در این عرصه جهت ارائه نقطه نظرات خود دعوت به عمل بیاورند.

استاندار آذربایجان غربی تاكید كرد: این كنفرانس جنبه تبلیغاتی ندارد، بلكه هدف از برگزاری آن پیگیری مسائل و مشكلات دریاچه ارومیه و به دست آوردن آخرین یافته های علمی و راهكارهای عملی برای احیای آن است.

مدیركل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری این كنفرانس گفت: نزدیك به 60 استاد دانشگاه های داخل كشور و 10 استاد بین المللی برای حضور در این همایش دعوت شده اند.

حسن عباس نژاد افزود: برای برگزاری هر چه پربار و علمی این همایش تا كنون بیش از 20 جلسه با اساتید دانشگاه ها ، كارشناسان و صاحبنظران برگزار شده و برگزاری جلسات هم اندیشی تا زمان برگزاری همچنان ادامه خواهد داشت.

حسن عباس نژاد، استفاده از مقالات بین المللی در رابطه با دریاچه ارومیه و بررسی مسائل مربوط به این دریاچه را از جمله اهداف اصلی برگزاری این كنفرانس اعلام كرد.

كنفرانس بین المللی دریاچه ارومیه به همت استانداری آذربایجان غربی و با همكاری اداره كل محیط زیست، شهرداری ارومیه و دانشگاه های آذربایجان غربی از 18 لغایت 20 شهریور ماه امسال در ارومیه برگزار می شود.

دریاچه ارومیه با پنج هزار كیلو متر مربع وسعت بزرگترین حوزه آبی فلات ایران است كه در سال های اخیر به دلیل خشكسالی های ممتد، بهره برداری بی رویه از منابع آبهای زیر زمینی، افزایش متوسط دما و تبخیر بیش از حد با مشكل كم آبی رو به رو شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.