سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ برای نخستین بار در شرق تهران

مجهزترین مرکز درمانی شرق استان تهران در رودهن راه اندازی شد

مجهزترین مرکز درمانی شبانه روزی ومرکز جراحی محدود شرق استان تهران مجهز به دستگاه سی تی اسکن توسط بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال در شهر رودهن راه اندازی شد .

ارجمند نکوئی رئیس و سازنده مرکز شبانه روزی جراحی محدود (نکو)  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: مردم نقاط مختلف شرق استان تهران در شهر‏های دماوند، فیروزکوه ،رودهن ، بومهن و پردیس، کیلان ، آبعلی ، آبسرد و ارجمند از نبود چنین امکانی در رنج بودند.

نکوئی با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهر رودهن، مقاصد خیرخواهانه را دلیل اصلی ورود به این عرصه خواند.

رئیس مرکز جراحی محدود نکو رودهن تصریح کرد: رودهن با وجود استقرار در 30 کیلومتری پایتخت، به لحاظ مراکز بهداشتی و درمانی با کاستی‏ هایی مواجه است و این کاستی در حالی گریبان‏گیر مردم می‏شود که رودهن در مسیر یکی از پرترددترین جاده‏های مواصلاتی شمال و جنوب کشور یعنی محور هراز قرار دارد.

نکوئی اضافه کرد: علاوه بر این، ارائه خدمات اورژانس به مردم شریف، ولایی و شهیدپرور شهر رودهن، انگیزه‏ای مضاعف برای راه‏ اندازی نخستین مرکز جراحی محدود شرق استان تهران شد.

به اعتقاد رئیس مرکز جراحی محدود رودهن، نجات حتی یک نفر از خطر مرگ در این مرکز به خودی خود جبران‏ کننده هزینه‏ های مصرفی در آن است و قابل قیاس با هیچ چیز دیگر نیست .

وی تصریح کرد: سرمایه‏ گذاری هنگفت صرف شده بیش از 40 میلیارد ریالی (بدون احتساب بهای زمین محل اجرای پروژه مستقر در حاشیه جاده اصلی) در این طرح را می‏توانستیم در جایی دیگر با دردسرهایی کمتر و سود بیشتر به کار بگیریم.

نکوئی با اشاره به برخی قسمت‏های نخستین مرکز جراحی محدود شرق استان تهران خاطرنشان کرد: در این مرکز، پیش ‏بینی ایجاد یک داروخانه شبانه‏ روزی برای تأمین نیازهای مرکز و همچنین مردم و استقرار یک دستگاه آمبولانس در نظر گرفته شده است که در صورت اخذ مجوزهای لازم راه ‏اندازی می ‏شود.

رئیس مرکز جراحی محدود نکو افزود: تمامی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی این مرکز تمام دیجیتال و به روز بوده و از آخرین تکنولوژی روز برخوردار می باشند بطوری که بسیاری از آنها در کمتر شهری موجود می باشد و در تهران نیز بسیار کم است که می توان به  دستگاه احیا بیمار بعد از ایست کامل ضربان قلب اشاره کرد که این دستگاه جدای از دستگاه شوک الکتریکی است.

وی ادامه داد: در شرق استان تهران از جاجرود تا فیروزکوه وحتی آمل دستگاه سی تی اسکن نیز در مراکز درمانی وجود ندارد که هم‏زمان با گشایش این مرکز اولین دستگاه سی.تی.اسکن در این مناطق با هزینه ایی بالغ بر 9 میلیار ریال نیز راه ‏اندازی می‏شود که می تواند به تمامی مردم شرق استان تهران خدمات رسانی نماید.

 نکویی افزود : در تلاش هستیم تا بتوانیم بخش های ام آر آی و و اکو را نیز در این مرکز راه اندازی نماییم که بعد از اخذ مجوز های لازم از سوی وزارت    بهداشت و درمان این بخش ها به واحد های مرکز جراحی محدود نکو اضافه خواهد شد رئیس مرکز جراحی محدود نکو شهر رودهن گفت: مرکز جراحی محدود نکو در سه طبقه  بنا شده و دارای 10 تخت بستری عمومی، شخصی و کودک ، دو اتاق عمل عمومی و یک اتاق عمل جراحی چشم (لیزیک و لیزر)، ریکاوری،در مانگاه چشم پزشکی و دندانپزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی، سی تی اسکن،آندسکوپی، آزمایشگاه، اورژانس، زنان و زایمان، قلب و اعصاب و بخش های داخلی و غیره می باشد و و با 18 پزشک و جراح و30 نفر به عنوان پرسنل و پرستار، توانایی تمامی عمل های جراحی به غیر از مغز و قلب را دارد.

گفتنی است هم اکنون شهر رودهن دارای یک درمانگاه  شبانه روزی دولتی و دو مرکز درمانی شبانه روزی بسیار مجهز شخصی است و بیمارستان 100 تختخوابه نیز با تمام امکانات و تجهیزات پزشکی در زمینی به مساحت 15 هکتار توسط دانشگاه آزاد اسلامی و بیمارستان سوانح جاده ایی( بزرگترین مرکز ترومای کشور) توسط  بخش خصوصی در این شهر در حال ساخت است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۰
سلام آیا درمانگاه نکو سی تی اسکن دارد
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
الان سال ۱۴۰۰ هست که نداره!!!!
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۶
الان که سال ۹۶ هست هم این منطقه دستگاه سی تی اسکن نداره!