سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخليه سه پایگاه نظامیان خارجی در شرق افغانستان

استاندار استان لغمان در شرق افغانستان امروز اعلام كرد كه نظامیان خارجی مستقر در این كشور، سه پایگاه خود را در این استان تخلیه و كنترل این مراكز به نیروهای افغان واگذار شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، اقبال'عزیزی به خبرنگاران گفت: این پایگاه ها در شهرستان های دولت شاه، بادپش و الیشنگ این استان قرار دارد كه بطور رسمی به نیروهای ارتش افغانستان محول شد.

به گفته وی نیروهای خارجی از این پس در استان لغمان فقط نقش مشورتی خواهند داشت و عملیات های نظامی را ارتش و پلیس افغانستان انجام می دهند.

فرانسه زودتر از دیگر اعضای پیمان ناتو نیروهایش را از افغانستان خارج می كند كه وزیر دفاع آن كشور در سفر دو روز پیش در پی كشته شدن چهار نظامی كشورش در استان كاپیسا اعلام كرد كه در اول ماه جدید میلادی روند خروج نظامیان كشورش از افغانستان آغاز می شود. 

روند واگذاری پایگاه های نیروهای خارجی به نیروهای افغان در پی توافق واگذاری مسوولیت های امنیتی افغانستان از نیروهای خارجی به نیروهای افغان انجام می شود.

دولت افغانستان و ناتو توافق كرده است كه تا پایان سال 2014 مسئولیت امنیتی تمام استان های این كشور را به نیروهای افغان واگذار و نیروهای خارجی خاك افغانستان را ترك كنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.