سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تولید انبوه چندقلوزایی گوسفندافشاردر دانشگاه زنجان

چندقلو زایی گوسفند افشار در دانشگاه زنجان به تولید انبوه می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان رئیس دانشكده كشاورزی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه چندقلو زایی(4 قلو زایی) در گوسفند افشار با حمایت سازمان جهاد كشاورزی استان در دانشگاه زنجان به تولید انبوه خواهد رسیدگفت:بر اساس تحقیقاتی كه از سال 85 بر روی گوسفند افشار باانتقال ژن چند قلو زایی آغاز شده در ابتدای امسال نسل سوم این میش ها موفق به چند قلوزایی شدند.

عظیمی افزود: تاكنون از میان میش ها هشت گوسفند موفق به چهار قلو زایی شده كه در نوع خود در سطح كشور موفقیت بزرگی محسوب می شود.

وی تولید انبوه جوجه های مقاوم در برابر سرما توسط پژوهشگران این دانشگاه را از دیگر فعالیت های مهم این دانشكده عنوان وخاطرنشان کرد: در این طرح جوجه ای كه در محیطی با دمای 25 درجه سانتیگراد رشد می كرد، توانایی رشد در دمای 14 درجه را هم دارد.

رئیس دانشكده كشاورزی دانشگاه زنجان گفت:این طرح با هدف كاهش مصرف انرژی در واحدهای مرغداری با پرورش مرغ گوشتی صنعتی آغاز و به نتیجه رسیده است.

عظیمی مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشكده دانشگاه زنجان را از دیگر بخش های مهم این دانشكده عنوان كرد و افزود: این دانشكده با در اختیار داشتن بخش های مهم زراعی و دامی ، ضمن فعالیت در زمینه آموزشی دانشجویان در بخش های تحقیقات هم فعالیت های چشمگیری انجام می دهد.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر این دانشكده دارای 25 آزمایشگاه مجهز ، چهار سایت كامپیوتری ، سایت هواشناسی ، دو كارگاه آموزشی و كارگاه ماشین آلات كشاورزی می باشد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.