سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تولید محصولات کشاورزی ودامی بیش از نیازدر استان زنجان

99 درصد محصولات كشاورزی و دامی استان زنجان، دو برابر نیاز استان تولید می شود.

 

رییس جهاد كشاورزی استان زنجان،درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  به عدم وجود كمبود محصولات كشاورزی در سطح این استان اشاره كرد و گفت: خشكسالی سالهای گذشته موجب می شد، تا كشاورزان رغبت بیشتری برای فروش محصولات خود داشته باشند، اما امسال با افزایش بارندگی ها و صرفه اقتصادی دامداری، تمایل كشاورزان به فروش كاهش یافته است.

نهاوندی پورقیمت نهایی گوشت را مربوط به سه بخش تولید، توزیع و خدمات كشتارگاهی دانست و افزود: ایران تنها كشوری است كه قیمت گوشت از زمان تولید تا مصرف 300 درصد افزایش قیمت دارد.

وی با بیان اینكه در چرخه تولید تمامی اقدامات لازم برای كنترل قیمت صورت می گیرد، خاطرنشان كرد: مسولیت تعیین قیمت و نظارت در كشتارگاه ها و مراكز توزیع با سازمان جهاد كشاورزی نیست.

رییس جهاد كشاورزی استان زنجان،تولید سالانه گوشت قرمز را در این استان 25 هزار تن دانست و گفت: نیاز این استان با كمتر از این مقدار نیز تامین نیاز می شود.

نهاوندی پور به تشكیل جلسات هفتگی تنظیم بازار در این سازمان با مشاركت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف برای تعیین قیمت مناسب گوشت قرمز، مرغ و لبنیات اشاره كرد و افزود: تمامی قیمت های موجود در بازار با بررسی كارشناسی ابلاغ می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.