سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نهمين جلسه دادگاه اختلاس بيمه/آخرين به روز رساني17:00

متهم(ع.ع): مرتكب تخلف نشده ام تقاضاي برائت دارم/حساب 5954مربوط به من نيست

متهم (ع.ع) در دفاع از خود گفت: در حق من اجحاف شده است و از محضر دادگاه تقاضاي برائت دارم.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نهمين جلسه رسيدگي به پرونده اختلاس بزرگ بيمه ايران به رياست قاضي مدير خراساني آغاز به كار كرد.

* حساب 5954 مربوط به من نيست و من به عنوان يك كارمند ساده براساس صورت جلسه‌ها چك‌ها را مي‌گرفتم و آنها را وصول مي‌كردم و مبالغ را عينا هزينه مي‌كردم.

* متهم(ع.ع) گفت: من بيگناه مورد اتهام قرار گرفته‌ام و هيچ قصد و نيتي براي اختلاس نداشتم از محضر دادگاه تقاضاي حكم برائت را دارم.

* وصول چك توسط متهم و بستگانش دلالت بر سوء نيت متهم دارد. نماينده دادستان گفت:‌ ‌وصول چك توسط متهم و بستگانش دلالت بر سوء نيت وي دارد.

* اين متهم با بيان اينكه حدود 3 هزار و 350 خانوار در مجموعه استانداري اين سبد كالاها را دريافت مي‌كردند اظهار داشت: در توزيع كالاها حتي از حساب شخصي خودم مبالغي را پرداخت مي كردم و پس از مدتي سررسيد اين مبالغ هزينه شده را به آقاي (الف-م) تحويل مي‌دادم و وي نيز آن هزينه ها را به من باز مي‌گرداند اكنون همان سررسيدها به عنوان مبلغ اختلاس براي من در نظر گرفته شده است كه اين امر را نمي‌پذيرم.

* متهم (ع.ع) تصريح كرد: من براساس دستور مافوق كه همان استاندار است اين كار را انجام مي‌دادم و هيچگونه نظر شخصي و يا نفع شخصي در اين ميان در كار نبود.

* پايان نهمين جلسه رسيدگي به پرونده متهمين اختلاس بزرگ بيمه ايران در نوبت عصر، دهمخين جلسه دادگاه شنبه برگزار مي شود.

* ذبيح زاده در تشريح كيفر خواست كارمند استانداري تصريح کرد: در بررسي ها مشخص شده که قسمت اعظمي از وجوه يعني بالغ بر 50 ميليارد ريال مجدد به حساب استانداري، فرمانداري، و سازمان هاي مرتبط با استانداري تهران واريز شده که از حدود اختيار شهرداري ها جهت حسابرسي خارج شده است.

*نماينده دادستان: اگر مسئولين دولتي از اختلاس و ارتشاء اطلاع پيدا کردند و به مرکز صلاحيت دار اطلاع ندهند علاوه بر حبس براي آنان انفصال از خدمات دولتي نيز محسوب مي شود.

* نماينده دادستان در دفاع از كيفر خواست: (ع.ج) متهم به دريافت رشوه 70 ميليوني از آقاي (د.س) است كه درخواست محاکمه و مجازات وي  را با توجه به آثار سوء اعمال متهم برابر با  ماده 19 قانون مجازات اسلامي از باب تکميل مجازات داريم.

* قاضي مديرخراساني گفت: يکي از متهمين ادعا کرده درصورتي که ساير متهمين نام فردي از مقامات خاص را در دادگاه بياورند آزاد مي شوند اما چنين مطلبي از سوي دادگاه و دستگاه قضا مورد تاييد  نبوده و به شدت تکذيب مي شود.

* آغاز جلسه دادگاه در نوبت عصر

* متهم (ع. ج) معاون ريالي شعبه مرکزي بانک ملي در دفاع از خود گفت: من کاري براي آقاي (د.س) انجام نداده ام که بخواهم از او 70 ميليون رشوه بگيرم.

* وكيل متهم (ع.ج) با تأکيد بر تناقض گويي هاي (د. س) اظهار داشت: موکل بنده از ابتداي تحقيقات تاکنون همواره با صداقت همه مسائل را عنوان کرده و هيچ نفع شخصي به او نرسيده است به همين دليل از دادگاه محترم تقاضاي برائت براي وي را دارم.

* نماينده دادستان در جايگاه قرار گرفت و درپاسخ به اظهارات وکيل مدافع متهم (ع. ج) گفت: وکيل مدافع متهم مي گويد که اقرار آقاي (د. س) تأثيري ندارد اما اگر اقرار وي با اسناد و مدارک همراه شود تأثير گذار خواهد بود.

* متهم (ع.ج) گفت: آبرويي را که با قاشق جمع کرده ام هرگز با پارچ دور نمي ريزم و بعد از بازنشستگي براي تأمين مخارجم درجاي ديگر نيز مشغول به کار شدم؛ اگر اهل خلاف بودم بايد براي آينده ام نيز چيزي جمع مي کردم.

* نماينده بيمه ايران گفت: اعتراض ما به نصب تابلوي اختلاس بيمه است درحالي که بيشتر اين اختلاس متوجه استانداري است و تقاضا دارم که اين تابلو اصلاح شود.

* سيد رضايي نماينده دادستان با بيان اينكه بر اساس تحقيقات به عمل آمده، در اين پرونده نيز متهم در ارتکاب مادي جرم مباشرت مستقيم داشته گفت: لذا تصرف غيرمجاز در اموال دولتي براي متهم محرز است و دريافت رشوه را نيز مدعي است که به عنوان هبه دريافت و بخشي از اختلاس را نيز به حساب بستگان خود واريز کرده که به حساب دولت برنگردانده است.

* متهم (الف.م) با اشاره به هداياي تعلق گرفته به استانداري از مبادي مختلف اظهار داشت: اين هدايا براي تأمين هزينه هاي کارکنان صرف شده است چون بودجه استانداري درسال 88 يک ميليارد و 600 ميليون تومان بود که يک ميليارد و 200ميليون تومان آن صرف پرداخت حقوق سه هزار کارمند مي شد و اين مبلغ کفاف هزينه هاي استانداري را نمي داد به همين دليل ناگريز بوديم هداياي نقدي که به استانداري تعلق مي گيرد را صرف امور مربوط به کارکنان کنيم.

* قاضي دادگاه اختلاس بيمه خطاب به وکيل مدافع (م.الف) گفت: پرونده جديد درخصوص بيمه و استانداري توأم با هم بررسي مي شود؛ نماينده دادستان معتقد است باندي مشترک در بيمه و استانداري اين تخلفات را صورت داده اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.