سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استاندار تهران بر حل مشکلات بخش کشاورزی

استاندار تهران با بیان اینکه کشاورزی برای کشورمان مزیت نسبی است، گفت: نهضت علمی گسترده مبتنی بر کشاورزی سود آور علمی باید در کشور شکل گیرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ مرتضی تمدن در همایش تجلیل از تولید کنندگان و فعالان نمونه بخش کشاورزی و دامی استان تهران اظهارداشت: تحولات عظیمی از نظر علمی در کشاورزی اتفاق افتاده است که بخش کشاورزی را سود آورترین بخش ها کرده است اما در بخش کشاورزی ما مشکلات زیاد است که باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه تحقیقات خیلی کار کردند گفت: اما شتاب آن و فراگیر شدن تحقیقات لازم است و در این صورت با همین میزان آب و شرایط طبیعی در زمینه کشاورزی متحول می شویم.

تمدن استفاده از پلیمر های سوپر جاذب در کشاورزی را بسیار مهم دانست و افزود : با استفاده از این پلیمرها می توانیم با مصرف آب کم و در در برخی جاها حتی بدون آب کشاورزی کنیم.

وی گفت: پلیمر های سوپر جاذب موادی هستند که در زمان بارش باران 50 برابر حجم خود، آب جذب می کنند و در مواقع لزوم به مصرف گیاه یا درخت می رسد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید کشت با پلیمرهای سوپر جاذب را شروع کنیم، افزود: دنیا برای هر بن بست و آسیبی که در بخش کشاورزی وجود داشت، راه حل پیدا کرده است .

تمدن با بیان اینکه با توسعه بخش کشاورزی درآمد بالایی نصیب کشور می شود به صنعت گل و گیاه در هلند اشاره و اضافه کرد : این کشور به اندازه استان سمنان کشورمان وسعت دارد اما درآمد ناشی از گل در این کشور از درآمد نفت ما بیشتر است.

وی با بیان اینکه استان تهران مقام اول تولید گل در کشور را دارد بر لزوم توسعه صنایع وابسته به گل تاکید کرد.

استاندار تهران گفت : پایانه گل اسلامشهر در مدت 10 سال، تنها 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

تمدن افزود : بهترین گل رز دنیا را در ارتفاعات فیروزکوه و جاجرود می توانیم بدست بیاوریم اما این کار را انجام نمی دهیم .

وی گفت : یک گرم روغن گل محمدی حدود چهار هزار دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می شود اما در کشور ما استفاده بهینه ای از این گل نمی شود.

استاندار تهران با بیان اینکه هر هکتار زمین برای کشت گل محمدی، سه تن گل می دهد، افزود: گلاب گیری بدترین نوع استفاده از گل محمدی و ضایع کردن ان است.

تمدن اضافه کرد: هر سه تن گل محمدی، 240 گرم روغن می دهد که با ضرب آن در 4 هزار دلار، حدود یک و نیم میلیارد تومان درآمد دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید از مزیت کشاورزی در کشور بهتر استفاده کنیم گفت: نباید به بیراهه برویم و وقتمان را هدر دهیم و همه بخش ها و مسئولان باید دست به دست هم دهند و بیشتر در خدمت کشاورزان باشند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.