سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد:

راه اندازی نخستین واحد GTL در كشور

نخستین واحد GTL كشور به منظور تبدیل گاز به فرآورده های مایع از جمله بنزین بزودی در کشور راه اندازی می شود.

وحید حدادی اصل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: با تلاش و همت متخصصان پژوهشکده صنعت نفت موفق شدیم نخستین واحد GTL  را در کشور راه اندازی کنیم .
وی با تاکید بر این که  با استفاده از این تکنولوژی زمینه برای تبدیل گاز به فراورده های مایع هموارتر می شود افزود: کاربرد اصلی این تکنولوژی بیشتر برای تولید بنزین و سوخت های دیگر است. همچنین متخصصین ما توانسته اند از گاز نانو لوله های كربنی به دست آورند كه دستاوردی ارزشمند برای كشور به حساب می آید.
وی تصریح کرد: هم اكنون پژوهش های این پژوهشكده وارد حوزه های صنعت شده و مرزهای این صنعت را نیز درهم خواهد شكست.
مدير پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که پژوهشگاه گاز بزرگترين و فعالترين پژوهشگاه در سطح صنعت نفت است افزود: صنعت نفت در سراسر کشور 13 پژوهشگاه دارد در این میان پژوهشگاه ها، بزرگترین و فعالترین پژوهشگاه در سطح صنعت نفت متعلق به گاز است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیران و دانشمندان فعال و دلسوزی در سطح صنعت نفت به خصوص در صنعت گاز کشور وجود دارند، اظهار کرد: هم اکنون مفتخریم که پالایشگاه های کشورمان توسط متخصصین و مهندسین داخل کشور ساخته می شود.
حدادی اصل تاکید كرد: ما امروز در بحث ساخت پالایشگاه حرف برای گفتن داریم و این علیرغم تحریم هایی است كه علیه كشور ما صورت گرفته است.
وی  اظهار داشت: اكنون كشورهای غربی كه دیده اند تحریم های صورت گرفته علیه كشور ما به نتیجه ای نرسیده است می خواهند تحقیقات كشور را نیز تحریم كنند كه انشاءالله در این زمینه نیز با شكست مواجه خواهند شد.
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت یادآور شد: پژوهشگاه صنعت نفت 52 سال قدمت دارد كه در اين چند سال اخير شتاب بيشتري به فعاليت هاي خود در عرصه توسعه بخشيده است.
وي با بيان اينكه در سال گذشته با همت و تلاش كاركنان اين حوزه خوشبختانه شاهد هيچ گونه قطعي گاز در كشور نبوديم خاطر نشان کرد: يكي از افتخارات كشور است كه افرادي با دانش و توان خود مي توانند با پشتكار مرزهاي دانش را بشكنند و به پله هاي پيشرفت غلبه كنند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.