سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصی/

بهترین وضعیت ها برای استفاده از تبلت +تصاویر

اگر جزء دارندگان تبلت هستید به شما توصیه می کنیم که با مطالعه این مطلب با نحوه قرار گیری بدن در وضضعیت های صحیح در هنگام کار با تبلت آشنا شوید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تبلت ها امروزه به بخش مهمی از زندگی بسیاری از انسانها بدل شده اند و افراد زیادی از آنها به مدت زیادی در طول شبانه روزی استفاده می کنند. اما نحوه استفاده از تبلت و این که در هنگام استفاده از آن بدن خود را در چه حالتی قرار دهیم یکی از موارد مهمی است که در صورت مورد توجه قرار نگرفتن ممکن است به آسیب های دراز مدتی منجر شود. نتیجه تحقیقاتی که اخیرا در این مورد انجام شده است در مجله " سلامت مردان " به چاپ رسیده است که در این مطلب به حضور شما عرضه می شود.



ـ در این حالت همانگونه که در تصویر مشخص شده است فرد، تبلت مورد نظر را در دست گرفته و به مانند یک کتاب در حال کار با آن است. در این حالت زاویه ایجاد شده برای گردن و کمر شما مناسب نیست و به دلیل فشار وارده در دراز مدت می تواند به درد در نواحی کمر و گردن منجر شود.



ـ در این حالت شما کاملا تبلت را به حالت افقی درآورده و بر روی پای خود قرار دادید و سپس مشغول به کار با آن شدید. در این حالت شانه های شما به عقب متمایل شده گردن شما بیش از حد خم شده است. در این حالت احتمال بروز دردهای شدید در ناحیه سر و گردن وجود دارد.



ـ این حالت یکی از شرایط مناسب برای کار با تبلت است که در طی آن شما تبلت را بر روی میز قرار داده و به همین دلیل سر خود را بالا می گیرید و از فشار بر روی گردن و کمر خود کم می کند. احتمال بروز آسیب در این شرایط بسیار کم است.



ـ این حالت نیز برای استفاده از تبلت بسیار مناسب است. در این حالت شما به مانند شخصی که  در حال تماشای یک برنامه است تبلت را به صورت عمودی بر روی میز قرار داده و سر و سینه خود را بالا گرفتید و کمی گردن را خم کردید. در این حالت نیز فشار به کمر و گردن بسیار کم است./ق پ
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.