سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو كميسيون برنامه و بودجه:

مجلس و دولت با هماهنگي تورم 22.2 درصدي را كاهش دهند

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حضور وزراي اقتصادي دولت و رييس بانك مركزي در جلسه صبح امروز(سه شنبه) مجلس گفت: مجلس و دولت موظفند با همكاري با يكديگر مشكل تورم 22.2 درصدي را رفع كنند.

موسي الرضا ثروتي نماينده مردم بجنورد،‌جاجرم،‌ مانه و سملقان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور وزراي اقتصادي دولت و رييس بانك مركزي در مجلس براي بررسي وضعيت اقتصادي كشور گفت:‌ نمايندگان ديدگاه هاي خود را در جلسه صبح امروز در خصوص حوزه اقتصاد كشور مطرح كردند و وزرا نيز به ارائه گزارش پرداختند در صورتي كه هدف اين بود كه وزرا به سوالات نمايندگان پاسخ دهند و نسبت به مشكلات اقتصادي كشور راهكار ارائه دهند.

وي در  ادامه با بيان اينكه گزارش و اظهار نظرات وزرا در نشست امروز نمايندگان مجلس را قانع نكرد، تصريح كرد: به نظر مي‌رسد اين مباحث بايد در جلسات كارشناسي در كميسيون‌هاي تخصصي مجلس دنبال شود تا با كار كارشناسي نتيجه قابل قبولي حاصل شود.

ثروتي با بيان اينكه نشست امروز منجر به تصميم جديدي نشد، اظهار داشت: كميسيون‌هاي تخصصي مجلس و دولت بايد جلسات جداگانه‌اي را برگزار كنند و اين مسائل را به صورت كارشناسي بررسي كنند چرا كه هر دو در مقابل نظام و مردم مسئولند و بايد تورم بالاي 22.2 درصد را با هماهنگي يكديگر برطرف كنند.

وي به رشد نقدينگي در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: با رشد نقدينگي تقاضا زياد و  عرضه كم مي‌شود كه نهايتا تورم ايجاد مي‌كند كه نياز است دولت نظارت دقيقي بر سياست‌هاي پولي و مالي اعمال كند تا اين مشكل برطرف شود.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس نهم در ادامه با بيان اينكه در مجلس هشتم قوانين جديدي از جمله بهبود فضاي كسب و كار و همچنين اصلاح قانون حداكثر استفاده از توان داخلي در حمايت از اشتغال و كاهش نرخ تورم به تصويب رسيد، گفت: مجلس قوانيني را در راستاي كاهش نرخ تورم تصويب كرده است و اينك زمان آن رسيده كه با برگزاري جلسات كارشناسي مشكلات اقتصادي بررسي شود تا به يك راه حل منطقي برسيم.

/س2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.