سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخصصین داخلی به دنبال کاهش اثرات مخرب بد افزار شعله هستند

شعله بد افزاري است که سازنده های خود را به آتش کشید و برای شناخت دقیق آن به بررسی و تحقیقات به مدت 10 سال نیاز است.

بابک فحریلو مدیر انجمن نرم و سخت افزار دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در گفتگو با خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: چند هفته ای است که بد افزار شعله (flamer) بخش مهمی از اخبار فناوری را به خود اختصاص می دهد و بد افزار که دقت خود را معطوف کشور ما کرده است.

وی افزود: بد افزار شعله که حجم اولیه آن 500 کیلوبایت است پس از نصب اقدام به نصب چندین به افزار دیگر می کند این امر باعث افزایش تعداد ماژول های مخرب آن و افزایش حجم این بد افزار تا 20 مگابایت می شود.

یک شرکت تولید کننده بد افزار تاکید می کند که به دلیل گسترده بودن این بد افزار در همه زمینه ها برای شناخت دقیق آن به 10 سال زمان نیاز است.

این کارشناس با تاکید به این موضوع که یکی از فرمت های به سرقت رفته توسط این بدافزار PDF و نقشه های ساخته شده با اتوکد می باشد کار اصلی این بد افزار را سرقت اطلاعات دانست.
فحريلو در انتها با یادآوری تلاش محققان ایرانی برای خنثی کرن این به افزار یادآور شد:  به دلیل گسترده بودن این بد افزار امکان پاکسازی کامل آن وجود ندارد اما پکیج ارائه شده توسط متخصصان داخلی گام بسیار هوشمندانه ای جهت کم کردن رابطه این بد افراز با سیستم ها می شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.