سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمايش "آوازخان طاس" روي صحنه تالار فرشچيان اصفهان

نمايش "آوازخان طاس" نوشته اوژن يونسكو با ترجمه‌ي داريوش مهرجويي به كارگرداني اسماعيل موحدي از 17 تا 31 خرداد ماه در تالار فرشچيان اصفهان به روي صحنه است.

اسماعيل موحدي،كارگردان "آواز خان طاس" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران عنوان كرد:اين نمايش كاري از گروه تئاتر جلفا تا پايان خرداد ماه در تالار فرشچيان اصفهان به روي صحنه مي‌رود.
وي تصريح كرد:اين نمايش در ژانر كمدي اجرا مي‌شود و با بزرگنمايي درباره آشفتگي‌هاي زبان به دنبال رفع آن است و در واقع تماشاگر پس از ديدن اين نمايش ناخودآگاه درباره آنچه مي‌گويد تامل بيشتري مي‌كند.
موحدي درباره علت انتخاب اين نمايشنامه اظهار داشت:اين روزها همه ما به نوعي دچار پرگويي و تكرار هستيم و به زباني حرف مي‌زنيم كه در آن انديشه‌اي نيست به همين دليل اين متن را براي اجرا مناسب ديدم.
وي افزود:ويژگي خاص اين نمايش ضد قصه بودن آن است؛با اين حال تماشاگر ارتباط خوبي با آن برقرار مي‌كند؛زيرا از همان ابتداي كار طي قراردادي كه با تماشاگر مي‌بندم به فضاي فانتزي نزديك مي‌شود و در همين رابطه يك كمدي شيرين را دنبال خواهد كرد.
بازيگران اين نمايش شهاب غزالي،اسماعيل موحدي،حامد احمدجو،افسانه فتاحي،ماندانا حميدي، مطهره نريماني،داريوش اميدي،شهاب ملكي،امين فرخزاد بوده و فريدالدين سليماني و امين فرخزاد به عنوان دستيار و امير صفايي پور به عنوان دراماتورژ موحدي را در كارگرداني اين نمايش ياري كرده‌اند./ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.