سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راشاتودی:

استقرار سپر موشکی آمریکا و ناتو ؛عامل بي‌ثباتي منطقه

پايگاه خبري راشا تودی در گزارشی اعلام کرد طرح استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا و ناتو در منطقه باعث برهم خوردن ثبات استراتژیک جهان و منطقه خواهد شد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی، استقرار سیستم دفاع موشکی توسط آمریکا و ناتو ثبات اشتراتژیک جهان را تهدید کرده و لازم استمسکو گام‌های مناسبی در واکنش به آن اتخاذ نمايد.

"یوری زایتسف" مشاور آکادمی علوم و مهندسی روسیه در اين باره خاطرنشان ساخت: مادامیکه آمریکائی‌ها به دنبال استقرار سیستم دفاع موشکی هستند ایده ثبات استراتژیک جهانی تحقق نخواهد يافت.

براساس این گزارش، در پرتو این تحولات، طرح روسیه برای استقرار موشکهای تاکتیکی در نزدیکی مرزهای ناتو کاملا موجه و منطقی است.

اعضای ناتو در نشست اخیر خود در "شیکاگو" اعلام کردند که سیستم دفاع موشکی اروپایی اکنون آماده بوده و اعضای این سازمان به دنبال توسعه آن شکوفایی کامل پتانسیل بالقوه آن هستند.

زایتسف گفت: در همان زمانیکه مقامات آمریکا و ناتو اعلام کردند که سیستم دفاع موشکی، روسیه را هدف قرار نمی‌دهد اقدامات عملی آنها برخلاف انتظار بود.

وی افزود هدف ناتو از استقرار سیستم دفاع موشکی نه برای دفاع در برابر تهدیدات موشکی ایران و کره شمالی بلکه برای مقابله با حملات موشکی روسیه نیز طراحی شده است.

یک متخصص روس نيز در اين باره اظهار کرده است: سیستم دفاع موشکی ممکن است به بعضی از سیاستمدارن احساس کاذب و اشتباهی در مورد امنیت بدهد و منجر به دیکته شدن سیاست‌های دشمنان روسیه به این کشور شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.