سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيا تعريق جنبه ارثي دارد؟

در هشتاد درصد نوع اولیه تعریق بیش از حد، زمینه فامیلی مثبت وجود دارد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، یک پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بیماری تعریق بیش از حد، به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شود که نوع اولیه، ارتباطی با بیماری های سیستمیک نداشته و در هشتاد درصد موارد ابتلا، زمینه فامیلی مثبت گزارش شده است.

دکتر بابک جعفری پس از رد مراحل پاتولوژیک از سوی پزشک و معیارهایی مانند شروع بیماری در بیست و پنج سالگی، توقف تعریق در خواب و وجود بیماری برای حداقل 6 ماه، پزشک معالج نوع اولیه بودن بیماری را تایید می کند.

وی ادامه داد: تعریق بیش از حد اغلب در کف دست و پا وجود دارد و تعریق بیش از حد قسمت زیر بغل و صورت، گاهی در همراهی کف دست و پا به تنهایی دیده می شود.

وی افزود: اگرچه این تعریق در تمام فصول وجود دارد، اما در مواقع گرما تشدید می شود و از جمله مسایلی که مبتلایان را دچار مشکل می کند، سختی استفاده از خودکار و کاغذ، خجالت از دست دادن با دیگران و در نتیجه اعتماد به نفس پایین است.

این پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در رابطه با روش های درمانی مختلفی که برای کنترل علایم بیماری وجود دارد، تصریح کرد: درمان های موضعی و مصرف اسپری معمولا اثر اندکی در بهبود علایم این بیماری داشته و تزریق سم بوتولونیوم نیز منجر به بهبودی موقت می شود.

جعفری گفت: با توجه به اینکه مصرف داروهای خوراکی نیز تنها در دوزهای بالا و عوارض سیستمیک در درمان تعریق بیش از حد موثر است، روش "یونتوفورسیس" می تواند روش کارآمدی در درمان این بیماری باشد.

وی در تشریح چگونگی کاربرد این روش درمانی اظهار کرد: در روش "یونتوفورسیس" از ظرف آبی استفاده می شود که عبور جریان الکتریسیته سبب یونیزه شدن آب موجود در آن می شود و پس از قرار دادن دست و پا در داخل این ظرف به مدت 20دقیقه در هر جلسه و تکرار جلسات به تعداد 2تا 3 بار در هفته، بهبود قابل توجه و درازمدتی ایجاد می شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.