سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد؛

روند مذاکرات در مسکو مثبت ارزيابي مي‌شود

اميدي کارشناس مسايل سياسي گفت: موافقت گروه 1+5 براي پذيرش پيشنهادهاي ايران در مذاکرات نشان از مثبت بودن نتيجه مذاکرات است.

اميدي کارشناس مسايل سياسي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران درباره چرا گروه 1+5 گاهي عنوان مي کند که حقوق ايران را به رسميت مي شناسد و گاهي خلاف آن عمل کرده و جلسات را بي نتيجه باقي مي گذارد، اظهارداشت: براساس توافق هايي که بين جليلي و اشتون صورت گرفت، بايستي اين توافق ها به گونه اي انجام مي شد که در مسکو مورد بحث قرار گيرند و سيستم کارشناسي محورهاي بحث را کارشناسي کند؛ اما بعد از 20 روز تعلل، جليلي اخطاريه اي به اشتون از وي مي خواهد که کارشناسان کارشان را سريعتر انجام دهند و طبيعتا با وجود بحران مالي در اروپا و فشار نظامي بر ايران و انتخابات رياست جمهوري در‌ آمريکا و نشست شانگهاي، تيم مذاکره کننده 1+5 به اين نتيجه رسيده است که از گفتگوها و به توافق نسبي برسند.

اين کارشناس مسايل سياسي خاطرنشان کرد: هر 2 طرف تمايل دارند که در گفتگوها پيشرفت کنند و ايران هم منتظر پاسخ مثبت از گروه 1+5 است و با توجه به فضاي موجود، احساس مي شود که به نتايج مثبت در اين زمينه برسيم.

اميدي با بيان اينکه تيم مذاکره کننده اتحاديه اروپا تمايل دارد موضع خود را پيروزمندانه نشان دهد، خاطرنشان کرد: واقعيت اين است که عدم توافق آنها باعث افزايش سرسام آور قيمت نفت شده و تاثير زيادي در انتخابات رياست جمهوري آمريکا دارد.

وي تصريح کرد: غربي ها گمان مي کردند که تعلل در روند مذاکرات برگ برنده اي در دستان آنهاست؛ اما هشدار جليلي به اشتون روند مذاکرات را به حالت قبل و اميدوار کننده بازگرداند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.