به گزارش
سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط
عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، سيد جلال افتخاريان كارشناس اقتصاد حمل و نقل در پاسخ به اين سوال
در خصوص اينكه "چرا بايست افراد به جاي خريد سكه و دلار يا ديگر روش هاي
سرمايه گذاري اوراق مشاركت بخرند ؟" گفت: اين روش هاي سرمايه گذاري كه شما
نام برديد سرمايه گذاري در بازار كاذب محسوب مي شود كه با كوچكترين نوسان
در بازار افراد سرمايه گذار دچار ضرر و زيان مي گردند در حاليكه اوراق
مشاركت روشي با ضريب اطمينان بالا است كه بازپرداخت آن توسط دولت تضمين مي
شود و افراد با حفظ سرمايه خود هر سه ماه يكبار سود مشخصي را دريافت مي
كنند.
وي اضافه کرد: روش هايي چون خريد دلار و سكه سرمايه گذاري در
بازار كاذب محسوب مي شود كه با نوسانات بازار افراد سرمايه گذار را دچار
ضرر و زيان مي كند در حاليكه اوراق مشاركت روش سرمايه گذاري با ضريب
اطمينان بالا است كه علاوه بر جمع آوري نقدينگي از جامعه و كنترل نرخ تورم،
بازپرداخت آن توسط دولت تضمين شده و افراد با حفظ سرمايه خود هر سه ماه
يكيبار سود مشخصي را دريافت مي كنند.
افتخاريان گفت: اين
اوراق بي نام طراحي شده اند تا همانند پول نقد قابل انتقال و معامله باشند
كه از اين جهت سرمايه اي قابل مبادله به حساب مي آيد.
اين كارشناس حمل و نقل مزيت اوراق مشاركت وزارت راه و شهرسازي را نسبت به
ساير اوراق ارائه شده از سوي نهادهاي مختلف در تضمين بازپرداخت توسط دولت
جمهوري اسلامي ايران دانست و افزود: با رشد شانزده درصدی در بخش حمل و نقل
شاهد رشد 8 درصدی پیشرفت کشور خواهيم بود و مردم خواهند توانست با خريد
اين اوراق علاوه بر كسب سود در رشد و توسعه كشور نيز نقش مهمي را ايفا
كنند./س