سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتش آمریکا پس از افغانستان براي آفریقا دندان تيز كرده است

ارتش آمریکا قصد دارد در سال 2013 میلادی بیش از 3 هزار نظامی آمریکایی را بعد از پایان ماموریت آنها در افغانستان به سراسر قاره آفریقا اعزام كند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبكه تلويزيوني راشاتودي ؛ ارتش آمریکا در نظر دارد تمامی نظامیان خود را که در طول 2 سال آینده افغانستان را ترک خواهند کرد در طول سال 2013 میلادی در سراسر قاره آفریقا مستقر کند.

پایگاه اینترنتی "آرمی تایمز" نیز تائید کرده است که ارتش آمریکا دستور آغاز استقرار انبوه نظامیان آمریکایی در قاره آفریقا را ماه گذشته میلادی داده است و متعاقب این دستور تقریبا 3 هزار نظامی آمریکایی به زودی به این قاره اعزام خواهند شد و انتظار می رود که بیشتر این نظامیان در طول مدت زمان برنامه ریزی برای این استقرار به این قاره اعزام شوند.

"دیوید هاگ" رئیس ارتش آمریکا در آفریقا در این رابطه اعلام کرده است که استقرار این تعداد نظامی آمریکایی در این قاره بخشی از راهکار نیروی تراز شده منطقه ای است . راهکاری که به نظامیان آمریکایی اجازه می دهد تا به برقراری ارتباط با سراسر آفریقا بپردازند . تمرکزی که نظامیان آمریکایی روی غیرنظامیان سایر قاره ها دارند بیشتر از تمرکز آنها روی غیرنظامیان کشورهای آفریقایی است.

در ادامه این خبر آمده است که بر اساس این طرح ارتش آمریکا ، هزاران نظامی آمریکایی در شهرهای مختلف قاره آفریقا به مدت چندین هفته تا چندین ماه مستقر خواهند شد و در این قاره فرهنگ های ناآشنا را آموزش خواهند دید و آموزش هایی نیز در زمینه تهدیدات و ماموریت ها می بینند.

بر اساس این خبر، در شرایط فعلی بیش از هزار و 200 نظامی آمریکایی در اردوگاه " لمونير " در "جی بوتی" مستقر هستند و در اکتبر سال گذشته میلادی نیز "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا شخصا مجوز استقرار 100 نظامی آمریکایی در اوگاندا را با هدف تلاش برای سرنگونی "جوزف کانی" رهبر ارتش مقاومت این کشور را صادر کرد.

رئیس ارتش آمریکا در آفریقا تاکید دارد ، نظامیان آمریکایی برای برنامه ریزی جهت آمادگی جنگی به خارج از این کشور اعزام نمی شوند . هاگ در این رابطه گفت: ما در صدد تلاش برای تکثیر ارتش آمریکا در 54 کشور قاره آفریقا نیستیم . با این وجود نظامیان به شهروندان خارجی برخی از تاکتیک هایی را که توسط نظامیان آمریکایی استفاده می شود را ارائه خواهند داد و در عین حال آموزش مربوط به مبارزه با قحطی و بیماری را نیز به آنها ارائه می دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.