سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کروکودیل در گناباد پرورش میابد/ تولید واکسن ضد سرطان از لجن

هماهنگی لازم برای احداث یک واحد پرورش کرو کودیل (تمساح) با توجه به آب و هوای مناسب این منطقه به عمل آمده که با تولید انبوه آن از پوست این حیوان که بسیار ارزشمند و از زیباترین و گران ترین پوست های جهان می باشد، استفاده خواهد شد.

مشاور ارشد استراتژیک شرکت کشت و صنعت مرغ پردیس ایرانیان در گفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  گفت: به خاطر لجن خوری این حیوان از معده آن واکسنی جهت سرطان تهیه می شود.

مهندس محمدعلی عقیلی افزود: در آینده نزدیک در این مجتمع گیاه مفید و نادر کدوی خوراکی آمریکایی که تا دو متر رشد می کند و جهت سرخ کردن نیاز به روغن ندارد و همچنین لوبیای متری و بخصوص نعنای فلفلی برای مصارف دارویی و خوراکی کشت خواهد شد.

مهندس جاهدی مدیر جهاد کشاورزی گناباد نیز با تاکید بر کاشت گیاهان گلخانه‌ای و منحصر به فرد گفت :با توجه به شرایط آب و هوایی گناباد و خشکسالی های مکرر و همچنین هزینه های بالای تولید و عدم مقرون به صرفه بودن کشاورزی سنتی ،بهترین روش افزایش تولید و درآمد کاهش هزینه ها استفاده از روشهای نوین کشاورزی و کاشته ای گلخانه ای و به ویژه گیاهان منحصر به فرد می باشد.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه در فاز اولیه یک میلیارد تومان هزینه خواهد شد و با توسعه کشتهای گلخانه ای و راه اندازی واحدهای پرورشی تمساح و شترمرغ در زمینی به مساحت 12 هکتار تا 5 میلیارد تومان سرمایه گذاری می گردد.

یادآوری می شود: این پروژه در اراضی روستای ریاب در فاصله 5 کیلومتری جنوب غربی گناباد که یکی از روستاهای هدف گردشگری استان می باشد، واقع شده است /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.