به گزارش
سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، مهندس احمد صادقي
افزود: بر اساس اهداف و اولويت ها ليست مشخصي از پروژه هاي ريلي و
آزادراهي تهيه شده است تا به ترتيب اولويت و اهميت درآمد حاصل از اوراق
مشاركت به آنها اختصاص يابد.
وي راه آهن قزوين-رشت-انزلي-آستارا، راه آهن ميانه-تبريز، راه آهن
شيراز-اصفهان، آزادراه حرم تا حرم و آزادراه پل زال-انديمشك-اهواز را
تعدادي از پروژهاي داراي اولويت تخصيص درآمد حاصل از اوراق مشاركت عنوان
كرد.
صادقي در بخش ديگري از سخنان خودت بودجه سال 91 شركت ساخت و توسعه را 23
هزار و 473 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت : با توجه به حجم پروژه های در
دست ساخت در سراسر كشور که 10 هزار و 500 كيلومتر راه آهن ، 5 هزار كيلومتر
بزرگراه و بيش از سه هزار كيلومتر آزاد راه را شامل می شود ما با كمبود
بودجه مواجه ايم كه به همين جهت از منابع ديگري چون اوراق مشاركت و فروش
سهام شركت هاي دولتي جهت تامين اعتبار پروژه هاي در ساخت بهره مي بريم ./س