سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باغ تندیس مشاهیر ایران در غرب تهران

شهردار منطقه 22 گفت: نصب تندیس های متعدد از مشاهیر ها در بوستان جوانمردان ایران این بوستان باغ تندیس مشاهیر ایرانی می شود.

حسین مرادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: بوستان جوانمردان ایرانی با پیکره های شاعران، نویسندگان، دانشمندان و جوانمردان ایرانی آراسته می شود.
وی تصریح کرد: این اقدام با هدف معرفی مشاهیر و شخصیتهای برجسته ایرانی به مراجعه کنندگان بوستان جوانمردان ایران همچنین زنده نگه داشتن نام و افتخارات آنان صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 30 تندیس سرویس و طرح فلزی انتزاعی در این بوستان نصب شده گفت: تندیس برنز امیر کبیر با ارتفاع 5/4 متر تندیس 4 متری دهقان فداکار از جنس فایبرگلاس و تندیس 4 متری بتونی آرش کمانگیر از جمله آنهاست.
همچنین ملاصدرا با ارتفاع 3 متر، مولانا در سه متر و شهید فهمیده با ارتفاع 5/1 متر و همچنین تندیس 4 متری ابن سینا، پهلوان تختی، مادر و.... از دیگر پیکره های نصب شده در این بوستان است.
وی خاطر نشان کرد: انتخاب نام بوستان جوانمردان برای بوستان بزرگ و گسترده ای که در محدوده شمال غربی تهران مراحل ساخت را می گذارند ما را واداشت برای یادآوری نام و افتخارات مشاهیر ایرانی به شهروندان به ویژه مراجعه کنندگان به بوستان بزرگ جوانمردان ایران پیکره هایی از بزرگان کشور را در این بوستان نصب کنیم./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.