سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس سازمان هواپيمايي كشوري:

برنامه ملي امنيت هواپيمايي تدوين شود

خلبان پهلواني در اولين همايش سراسري امنيت هوايي بر تدوين برنامه ملي امنيت هواپيمايي كشوري توسط سازمان هواپيمايي كشوري تاكيد كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، رييس سازمان هواپيمايي كشوري، به روز رساني دانش امنيت هواپيمايي، شناخت ضرورت ها در جهت ارتقا امنيت و ايمني هواپيمايي، تلاش در جهت بالابردن فرهنگ امنيت در صنعت، ايجاد همگرايي در جهت رفع شكافها و اختلالات موجود با توجه به پيچيدگي هاي ساختار صنعت هواپيمايي، ايجاد بستر مناسب و همگرايي ميان تمامي بخشهاي مرتبط با امنيت هوايي كشور، همچنين تشريح اهميت و تبيين امنيت هوايي در صنعت هوانوردي را از جمله اهداف برگزاري اين همايش برشمرد و گفت: وجود پيچيدگي در اين صنعت عامل مداخله كننده در تبادل امنيت هوايي تمام كشورهاي دنياست.

وي اظهار داشت: اين سازمان از ساختار سازمان ملل متحد است و وظيفه اصلي آن تهيه و تدوين دستورالعمل ها، رويه ها و انكس ها و نيز تغيير و به روز رساني آن بر اساس مقتضيات به منظور ايجاد فضاي ايمن براي مسافرت هاي داخلي كشورها به شمار مي رود و در اين راستا سازمان هاي هواپيمايي كشورهاي جهان در جايگاه سازمان هاي ملي، تابع ايكائو هستند و شاكله تمامي مصوبات ايكائو ايجاد فضاي مناسب امنيتي است.

معاون وزير راه وشهرسازي مجمع عمومي، شوراها و نيز كميسيون هاي هوانوردي را سه ركن اصلي سازمان جهاني ايكائو برشمرد كه تهيه و تنظيم انكس ها بر عهده كميسيون هاي اين سازمان به شمار مي رود و در ادامه افزود: يكي از برنامه هاي مدون توسط ايكائو تهيه و تدوين انكس 17 بعد از دهه 1974 است كه تا كنون 12 بار به روزرساني شده است و محوريت آن موارد امنيتي پرواز است كه در سندي اجرايي به شماره 8973 موارد اجرايي به كليه كشورهايي كه عضو اين سازمان هستند به منظور اجرا ارسال شده است.

خلبان پهلواني رعايت اصول مدون اين انكس را برقراري ايمني پرواز در بعد حفاظتي و امنيتي دانست و اظهار داشت: با رعايت اين اصول در آينده با حداقل ضايعات و پيامد روبرو خواهيم بود چرا كه اين انكس شالوده اي از مجموعه هرم سازمان ملل متحد، سازمان جهاني ايكائو به عنوان مديريت مجموعه و سازمان هاي هواپيمايي كشورهاي جهان به عنوان متوليان اين امر در هر كشور است.

وي رعايت اصول ذكر شده در سند8973 را نيازمند همت جمعي و زمينه اي براي اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و گفت: با توجه به اينكه سازمان هواپيمايي كشوري بعنوان متولي اصلي در زمينه تامين فضاي مناسب امنيتي است، اين سند متضمن پيش بيني هاي متعدد و تقويت ساختار پارامترهاي در نظر گرفته شده است.

معاون وزير راه و شهرسازي به بازرسي هاي جهاني از بخش امنيت هوايي اشاره كرد و گفت: قبل از انجام بازرسي هاي جهاني، بازرسان داخلي به شناسايي نقاط منفي و رفع نواقص در اين بخش، پرداختند.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري همچنين اظهار داشت: صرفنظر از برنامه هاي پيش بيني شده توسط انكس هاي ايكائو و به منظور شكل گيري فضاي صنعت هواپيمايي ايمن، لازم است برنامه امنيت هواپيمايي كشوري در كشور اسلامي ايران تهيه و تدوين شود به طوريكه قابل اجرا بوده و هر سازمان مرتبط با اين برنامه اعم از پروازي، عملياتي و حفاظتي برنامه هاي خود را بر اساس مصوبه 529 منطبق كنند و سازمان هواپيمايي كشوري نيز در اين زمينه نقش اساسي و حساس در همگرايي تمامي بخش هاي درگير امنيت هوايي مختلف خواهد داشت.

خلبان پهلواني در ادامه يادآور شد: با توجه به محدوديت هاي موجود و نيز سرعت عمل پيش بيني شده در مفاد انكس 17 كه به تازگي به روزرساني شده است، لازم است تمامي بخش هاي مرتبط با بحث امنيت هواپيمايي كشور با رعايت اصول مدون، بر اساس چارچوب ها و نيز با در نظر گيري توانمندي ها و امكانات موجود زمينه برقراري اين امنيت را فراهم آورند.

وي در پايان اين مراسم از همكاري هاي مجموعه حراست سازمان هواپيمايي كشوري و شركت فرودگاه هاي كشور تشكر و قدر داني كرد و حراست را متولي آغاز برنامه مربوط به بحث ايمني و امنيت و بسترسازي هاي آن دانست./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.