سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عناصر سابق حکومت يمن در روند تغييرات سنگ اندازي مي کنند

سیاستمدار یمنی و عضو احزاب دیدار مشترک از مانع تراشی خانواده و هواداران علی عبدالله صالح دیکتاتور پیشین این کشور در روند تغییرات در یمن خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، صادق الیوسفی گفت: هواداران و خانواده علی عبدالله صالح همچنان در بسیاری از نهادها به ویژه نهادهای امنیتی و نظامی حضور دارند؛ البته این حضور به شکلی نیست که بر یمن حکومت کنند اما به طور حتم در مسیر ایجاد یمنی نوین سنگ اندازی می کنند.
عضو احزاب دیدار مشترک با اشاره به اینکه هواداران و خانواده صالح در حال توطئه چینی هستند، درباره ابهام در زمینه حاکمیت نظام و اختیارات رییس جمهوری جدید، گفت: حاکمیت ناقص میراث رژیم سابق است که برای رهایی از آن انقلاب صورت گرفت.
الیوسفی با تاکید بر اینکه مسیر تدریجی انقلاب به نفع کشور است، گفت: انقلاب یمن و دیدگاههای مطرح شده در جریان آن، بمب هایی را خنثی کرد که روزی منفجر می شد.
وی افزود: اوضاع یمن بسیار پیچیده است و دولت فعلی توسط شورای همکاری خلیج فارس تحمیل شد که قرار است مرحله انتقالی کشور را در شرایطی بسیار سخت هدایت کند و می توان گفت که یمن جنگ داخلی را پشت سر گذاشته است.
به گفته الیوسفی، شورش و نافرمانی برخی واحدهای نظامی از دستورات رییس جمهور یا اقدام های القاعده در برخی از مناطق این کشور نمی تواند کشور را به طرف جنگ بکشاند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.