سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چه کسانی خواستار ریاست بر کمیسیون ها هستند؟

با توجه به مشخص شدن ترکیب نهایی کمیسیون های 20 گانه مجلس، رقابت برای ریاست بر این کمیسیون ها موضوعی است که مجلس و نمایندگان را درگیر خود کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ریاست بر کمیسیون های تخصصی یکی از مهم ترین دغدغه های نمایندگان در این چند روزه است.

مجلس شورای اسلامی دارای ۲۰ کمیسیون تخصصی به نامهای آموزش و تحقیقات، اقتصادی، انرژی، اجتماعی ، اصل نود، امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی، برنامه و بودجه و محاسبات، بهداشت و درمان ،صنایع و معادن، عمران، فرهنگی، قضائی و حقوقی، کشاورزی و آب و منابع طبیعی، شوراها و امور داخلی، تلفیق، تدوین آیین نامه داخلی، تحقیق، بررسی طرح تحول اقتصادی، نظارت و پیگیری اجرای اصل۴۴ قانون اساسی، جهاد اقتصادی است.

در مجلس نهم، همچون ادوار گذشته صف طولانی برای راهیابی به دو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون‌ برنامه و بودجه تشکیل شد که این امر باعث عدم تشکیل برخی کمیسون ها از جمله کمیسیون شوراها گردید و رووسای شعب 15 گانه بالاخره با تشکیل جلسه و بررسی سوابق نمایندگان تکلیف ترکیب این بخش مهم قوه قانون گذاری را روشن کردند.

*شهریاری نامزد بی رقیب کمیسیون بهداشت

در ادامه عضو کميسيون بهداشت و درمان درمجلس شوراي اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ما گفت: تاکنون حسينعلي شهرياري تنها کانديداي رياست بر کميسيون بهداشت و درمان در مجلس نهم است.

حسن تأميني ليچايي نماينده مرد رشت در مجلس شوراي اسلامي وي درخصوص کانديداتوري ديگر اعضاي کميسيون بهداشت و درمان براي عضويت در هيئت رئيسه اين کميسيون، اظهار داشت: کانديداها براي ديگر اعضاي هيئت رئيسه کميسيون بهداشت و درمان هنوز مشخص نيستند و در نشست فرداي اين کميسيون متقاضيان مشخص خواهند شد.

*رقابت عبداللهی و مصباحی مقدم برای ریاست در کمیسیون برنامه و بودجه

بر اساس این گزارش موسي الرضا ثروتي نماينده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس با بيان اينکه انتخابات هيئت رئيسه کميسيون برنامه و بودجه امروز ( سه شنبه ) برگزار می شود،به خبرنگار ما  گفت: رضا عبداللهي نماينده مردم ماه نشان، انوران و ايجرود و حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر کانديداهاي رياست بر کميسيون برنامه و بودجه هستند.

وي در ادامه افزود: اينجانب براي سخنگويي کميسيون برنامه و بودجه کانديدا شده ام و غلامرضا تاجگردون و عزت الله يوسفيان ملا  کانديداهاي نواب رئیس اين کميسيون هستند.

* غضنفر آبادی و ملکشاهی بر سر ریاست کمیسیون قضایی رقابت می کنند

موسي غضنفر آبادي نماينده بم در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با ما گفت: بنده براي رياست اين كميسيون در مجلس نهم نامزد شده ام.

وي در ادامه افزود: بر اساس زمزمه هاي شنيده شده در مجلس الله يار ملكشاهي نماينده كوهدشت نامزد ديگر رياست اين كميسيون هستند.


*زاهدی تنها گزینه ریاست کمیسیون آموزش/ حداد و آقاتهرانی نامزد ریاست نشدند

بر اساس این گزارش زاهدی تنها گزینه برای ریاست کمیسیون آموزش است و این در حالی است که خبرهای احتمالی از نامزدی حداد و آقاتهرانی در هنگام انتخاب رئیس این کمیسیون حکایت دارد.

* رقابت بروجردی، جلالی و کوثری در کمیسیون امنیت ملی

خبرهای رسیده از کمیسیون امنیت ملی از رقابت رئیس و سخنگوی این کمیسیون در مجلس هشتم حکایت می کند و این در حالیست که جلالی تا کنون این خبرها را تائید و یا تکذیب نکرده است.

زمزمه هایی نیز از کاندیداتوری کوثری برای ریاست کمیسیون امنیت ملی به گوش می رسد اما وی تا کنون ابراز تمایلی برای این موضوع نکرده است.

بر اساس این گزارش زمزمه کاندیداهای ریاست دیگر کمیسون ها به شرح زیر است:

- کشاورزی و آب و منابع طبیعی:عباس رجایی
- اقتصادی: ارسلان فتحی پور ـ احمد توکلی
- عمران: علی اکبر آقایی ـ مهدی هاشمی
- اجتماعی: عیسی زاده ـ فاطمه رهبر
- شوراها و امور داخلی: روح الله حسینیان ـ امیر خجسته
- انرژی:سید موید حسینی ـ میرکاظمی ـ علی اصغر زارعی
- صنایع و معادن:رحمانی ـ حمیدرضا فولادگر ـ سلیمانی
- فرهنگی:سید احمدرضا دستغیب ـ احمد سالک ـ شجاعی کیاسری

بايد ديد ماراتن رقابت براي کسب کرسي هاي رياست کميسيونهاي تخصصي مجلس به کجا خواهد رسيد و در اين ميان چه کساني موفق به کسب اين کرسي ها خواهند شد. /ب2




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.