سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ از ابتدای سال جاری؛

بازده بورس کشور به 7/2 درصد رسیده است

یک تحلیلگر بورس گفت: بازده بازار سرمایه کشور از ابتدای سال 91 به 7/2 درصد رسیده است.

ثارالله مغانی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب افزود: هم اکنون شاخص بازار سرمایه به محدوده 25 هزار و 700 واحد رسیده است که به نظر می رسد این روند کاهشی که از ابتدای امسال آغاز شده است ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: شاخص بزرگترین و مهم ترین بازار سرمایه کشور بین اعداد 25 هزار و 700 واحد و 26 هزار واحد در نوسان است که برای ارتقای بهبود این بازار نیاز به حمایت جدی است.

مدیر روابط عمومی مرکز پیشرفت اقتصادی ایرانیان با اشاره به نیاز این بازار به حمایت بیشتر خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیل شاخص در این محدوده حمایت نشود انتظار کاهش بیشتر و بلند مدت سهام تا محدوده 21 هزار و 500 واحد وجود دارد.

مغانی ادامه داد: یکی از دلایل کاهش شاخص بازار بورس و سرمایه وجود تقاضای سفته بازی در سایر بازار ها نظیر سکه و دلار است و دولت باید با تدابیر صحیح سرمایه ها را از این بازارها جمع آوری و به سمت بورس هدایت کند.

وی قیمت طلا در بازراهای جهانی نیز اشاره و گفت: در هفته گذشته پیش بینی کاهش قیمت جهانی طلا تا محدوده 1590 دلار در هر انس صورت گرفت که در عمل قیمت تا کف خط روند صعودی خود در محدوده 1555 دلار پایین آمد اما در نهایت در قیمت 1594 دلار پایان یافت.

مغانی به نوسانات موجود در بازار دلار در هفته پیش رو اشاره و ادامه داد: پر واضح است که مذاکرات کشورهای 1+5 با کشورمان در هفته جاری به شدت به نرخ دلار تاثیر دارد و موفیقت این مذاکرات قیمت دلار را به زیر 1800 تومان می رساند.

وی افزود: احتمال مخالفت آمریکا با هر نوع طرح همکاری در مذاکرات مسکو و مذاکرات با آژانس یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت به سمت بالای 1800 تومان و تثبیت آن در این محدوده است.

حجم معاملات در بازار مسکن کاهش محسوسی داشته است

تحلیلگر مرکز پیشرفت اقتصادی ایرانیان همچنین به کاهش حجم معاملات در بازار مسکن اشاره و افزود: ساخت و ساز خصوصی جز پر بازده ترین بخش ها در این بازار شده است.
مغانی ادامه داد: به نظر می رسد هم اکنون بسیاری از شرکت های ساختمانی در بخش خصوصی مشغول ساخت آپارتمان هایی با متراژ های زیر 100 متر هستند که بطور متوسط در هنگام فروش بین 5 تا 15 درصد بازده (سود) ماهانه برای آنها به ارمغان می آورد/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.