سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

تاکید ریئس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بر لزوم هدفمند سازی پایان نامه های دانشجویی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: با ید تلاش کنیم با هدفمند سازی پایان نامه های دانشجویی در مسیر کاربردی سازی پایان نامه ها گام برداریم .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اعلام این مطلب افزود: در اجرای پایان نامه های تحصیلی به ویژه مقاطع تحصیلات تکمیلی به دنبال تولید علم و ثروت باشیم.

دکتر غلامحسن واعظی در جمع هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی سمنان گفت: وظیفه مراکز دانشگاهی در تحقق شعار امسال و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ورود به عرصه تولید علم و کمک به ارتقای صنعت و خدمات در کشور است و پایان نامه های دانشجویی یکی از بهترین فرصت ها برای دستیابی به این هدف محسوب می شود.

وی افزود: باید کاری کنیم تا دانشجو در جامعه اثر گذار باشد و این اثر می تواند با شناسایی و طرح مسائل کاربردی جامعه در علوم مختلف نمایان شود. باید از اجرای پایان نامه های فاقد کارایی عملی پرهیز کنیم و تلاش کنیم تا با کمک اعضای هیات علمی دانشجویان را در جهت حل مشکلات موجود در جامعه ترغیب کنیم.

غلامحسن واعظی در این جلسه خواستار دقت نظر بیشتر حوزه آموزش و پژوهش و فناوری دانشگاه در موضوعات پایان نامه های تحصیلی شد و افزود: هدفمندی پایان نامه های تحصیلات تکمیلی باید در دستور کار این دو حوزه قرار بگیرد و سیاست ما در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان این باشد که در طول برنامه توسعه به سمت کاربردی شدن این پایان نامه ها حرکت نماییم تا از این طریق در جامعه تاثیر گذاری هرچه بهتر و بیشتری داشته باشیم.

واعظی گفت: از پتانسیل موجود در بخش پایان نامه های تحصیلی باید به گونه ای استفاده شود که نتایج حاصل از این پایان نامه های به صورت کاربردی منجر به تولید ثروت و درآمدزایی گردد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان سمنان نیز در این زمینه گفت: باید در این زمینه موضوع یابی کنیم و گام اول این است که دانشجویان را برای این منظور ترغیب و تشویق نماییم.

حجه الاسلام رضا کهساری افزود: برقراری ارتباط با مراکز دولتی و صنعتی یکی از راه هایی است که در جهت شناسایی موضوعات می تواند بسیار مفید باشد. همچنین ترغیب اساتید مجرب در موضوعات مختلف در طرح موضوع و مسئله راهکار دیگری برای اجرایی شدن این موضوع می تواند محسوب شود.

شایان ذکر است با تاکید و تصویب حاظرین در جلسه مقرر شد تا طی برنامه پنجساله دوم دانشگاه آزاد اسلامی سمنان 70 درصد پایان نامه های تحصیلی در مقاطع مختلف در این واحد دانشگاهی هدفنمد و کاربردی شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.