سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تأكيد بر استفاده از ظرفيت نمايندگان مجلس براي رفع موانع در توسعه بخش کشاورزي

استاندار آذربايجان شرقي بر استفاده از ظرفيت نمايندگان مجلس براي رفع موانع در توسعه بخش کشاورزي تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز ،بيگي امروز در نشست مشترک ستاد اجرايي توسعه بخش کشاورزي استان و کميته اجرايي شهرستان عجب‌شير، با تاکيد بربهره‌گيري از مشارکت مردم در توسعه بخش کشاورزي، خاطرنشان کرد: در برخي موارد نظرات مردم براي درک بهتر آنها از مشکلات و موانع موجود، راهگشاتر از نظرات کارشناسان است و لذا بايد از قابليت هاي مردمي در اين زمينه به طور شايسته استفاده شود.

وي با تاکيد بر مديريت مناسب منابع طبيعي و خدادادي افزود: اجراي پروژه‌هاي ذخيره‌سازي و مهار آب در استان در کنار تزريق تسهيلات مناسب از سوي دولت نيازمند يک مديريت ويژه و همکاري همه بخش‌ها اعم از بخش دولتي و خصوصي است. وي بر استفاده از تمام ظرفيت‌ها و اختيارات ستاد اجرايي توسعه بخش کشاورزي استان تاکيد کرد و گفت: همه اعضاي ستاد در اين زمينه مسئول هستند و منطقي نيست که بدون توجه به وظايف تعيين شده هر کس به دنبال سود و منفعت خود باشد.

استاندار آذربايجان شرقي همچنين با تاکيد بر برنامه‌ريزي مناسب براي اجراي طرح‌هاي توسعه کشاورزي در استان و شهرستان عجب‌شير افزود: از رهگذر توسعه بخش کشاورزي بايد تعداد مشخصي شغل جديد ايجاد شود و در اين راستا لازم است جهاد کشاورزي استان آمادگي کافي براي واگذاري اراضي قابل کشت به افراد جوياي شغل را داشته باشد.
بيگي تصريح کرد: کار گروه کشاورزي شهرستان‌ها نحوه هزينه منابع و تسهيلات اختصاص يافته به بخش کشاورزي را بر اساس طرح‌هاي پيشنهادي مديريت کنند.

وي تشکيل جلسه ستاد اجرايي توسعه بخش کشاورزي استان در شهرستان‌ها را نشان دهنده تمرکز دولت براي مديريت بهتر منابع خدادادي براي گشايش در زندگي مردم دانست. استاندار همچنين بر استفاده از ظرفيت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي استفاده بيشتر از منابع و رفع موانع پيش روي توسعه بخش کشاورزي تاکيد کرد.

وي با بيان اينکه مديريت توليد در بخش کشاورزي نبايد تنها به افزايش محصولات توليدي معطوف شود، گفت: در اين زمينه بايد به نياز بازار مصرف نيز توجه شود./ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.