سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

توليد بيش از يك ميليون تن ذرت از سطح مزارع خوزستان

سرپرست توليدات گياهي جهاد كشاورزي خوزستان در اين باره گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال بيش از 380 هزار تن ذرت علوفه‌اي و حدود 750 هزار تن ذرت دانه‌اي از سطح مزارع استان به‌دست آيد.


به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران خوزستان ،محمد قاسمي‌نژاد اظهارداشت: در كشت بهاره بالغ بر 12 هزار هكتار از اراضي به زيركشت ذرت برده شد و براي كشت تابستانه نيز پيش‌بيني مي‌شود كه بيش از 100 هزار هكتار به كشت اين محصول اختصاص يابد.
 
وي به كاشت ذرت در استان در دو مقطع زماني اشاره‌كرد و افزود: كاشت ذرت در خوزستان در دو مقطع بهاره و تابستانه انجام مي‌شود كه كاشت بهاره از دهه اول اسفندماه آغاز و برداشت آن تا پايان خردادماه ادامه مي‌يابد. كاشت تابستانه نيز از دهه سوم تيرماه شروع و تا اواسط مردادماه ادامه يافته و برداشت آن از دهه اول آبان‌ماه شروع و تا ابتداي دي‌ماه ادامه مي‌يابد.

 
سرپرست توليدات گياهي جهاد كشاورزي خوزستان با بيان اين‌كه عمده كشت استان يعني 92 درصد كشت به صورت تابستانه است، تصريح‌كرد: ميزان متوسط عملكرد در واحد سطح ذرت علوفه‌اي استان 55 تن و براي ذرت دانه‌اي حدود 3/7 تن در هر هكتار است.
 
وي با اشاره به اينكه 85 درصد كشت ذرت در شهرستان‌هاي شمالي استان يعني شوش، دزفول و انديمشك صورت مي‌گيرد، گفت: از ديگر شهرستان‌هاي ذرت كار استان مي‌توان بهبهان، شوشتر، گتوند، اهواز، باغملك و ايذه را نام برد.

 قاسمي‌نژاد خاطرنشان‌كرد: استان خوزستان با اختصاص حدود 35 درصد از سطح كاشت كل ذرت دانه‌اي كشور و توليد حدود 32 درصد آن براي پنجمين سال مقام اول را در سطح كشور به خود اختصاص داده است./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.