سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خوزستان مقام نخست تنوع بيمه محصولات كشاورزي در كشور را به خود اختصاص داد

مدير گروه خدمات بيمه‌اي بانك كشاورزي خوزستان گفت: هم‌اكنون 107 نوع محصول كشاورزي در استان تحت پوشش بيمه هستند كه از لحاظ تنوع خوزستان مقام نخست بيمه محصولات كشاورزي را در كشور به خود اختصاص داد.



جهانپور معماريان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، گفت: بيمه يكي از پشتوانه‌هاي افراد جامعه است كه در صورت بروز حوادث و خطرها نقش مهمي در جبران بخشي از خسارات وارده خواهد داشت و همچنين در عرصه كشاورزي مدت‌هاست كه با فعاليت صندوق بيمه محصولاتي كشاورزي طرح بيمه محصولات كشاورزي و دامي در اين بخش به اجرا درآمده است.

 وي افزود: سال‌گذشته 105 هزار بيمه‌گذار داشتيم كه 1200 ميليارد ريال غرامت به آن‌ها پرداخت شد و 600 كارگزار بخش خصوصي در قالب 13 شركت در امر بيمه‌گري در بخش كشاورزي خوزستان فعاليت دارند و در سال زراعي جديد نيز بيش از يك ميليون هكتار از زمين‌هاي كشاورزي 600 هزار راس دام سبك، هزار هكتار حوضچه آبزيان و 8 ميليون قطعه طيور در استان تحت پوشش بيمه قرار گرفته‌اند.

 مدير گروه خدمات بيمه‌اي بانك كشاورزي خوزستان مهمترين رويكرد صندوق بيمه محصولات كشاورزي استان را افزايش مطلوبيت و رضايت‌مندي كشاورزان برشمرد و خاطرنشان‌كرد: در كنار افزايش كيفيت خدمات بيمه‌اي به كشاورزان در سال جديد به موضوع سرعت، قدت و پاسخگويي بيشتر به كشاورزان نيز توجه ويژه‌اي داريم.

 معماريان با اشاره به علت تاخير در پرداخت غرامت به كشاورزان تصريح‌كرد: در خسارت‌هاي فراگير مانند خشكسالي بايد افت توليد محاسبه و براي محاسبه افت توليد در زمان برداشت عمليات كيل‌گيري انجام و نتايج آن با بلندمدت مقايسه شود؛ لذا بعضا اين موارد منجر به تاخير در پرداخت مي‌شود. امسال با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده پيش‌بيني مي‌شود كليه غرامت‌ها در 6 ماه اول سال پرداخت خواهد شد./ب



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.