سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

5 هزار متر‌مربع انبار در گمرکات اردبیل احداث می‌شود

مدیرکل گمرکات استان اردبیل از احداث و راه‌اندازی 5 هزار متر مربع انبار در گمرکات استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده صبح امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی اردبیل اظهار داشت: از 5 هزار متر‌مربع انبار مصوب 2 هزار متر‌مربع از سال گذشته اجرایی شده و در حال حاضر مرحله نصب سوله و تکمیل را سپری می‌کند.

وی با قدردانی از عنایت استاندار اردبیل در تامین اعتبارات برای ساخت و توسعه انبار‌های گمرکات استان اردبیل ادامه داد: 3 هزار متر‌مربع نیز قرار است در سال آینده به ظرفیت انبار‌های استان اضافه شود تا در گمرک اردبیل با مشکل دپو و ذخیره‌سازی کالاها مواجه نشویم.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل اینکه این انبارها در زمین‌های دولتی احداث می‌شود امکان واگذاری آن به بخش خصوصی نیست اما آمادگی داریم انبارهای ساخته شده را به صورت اجاره‌ای و موقت در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

عباس‌زاده افزود: در این زمینه 9 باب انبار با مساحت 9 هزار متر‌مربع آماده است تا در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی به احداث ساختمان گمرک در منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت:‌ در رایزنی‌هایی که با شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام شده قرار است محل ساخت گمرک در منطقه ویژه اقتصادی در کروکی و نقشه‌های  تعریف شده منطقه ویژه اقتصادی لحاظ شود و امیدواریم این کار با جدیت به مرحله اجرا برسد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل از اعلام آمادگی شرکت انبارهای عمومی برای ساخت انبار در گمرک اردبیل و بیله‌سوار خبر داد و خاطرنشان کرد: ما از این لحاظ مشکل خاصی نداریم چرا که این شرکت آمادگی خود را برای ساخت و توسعه انبار‌ها در گمرکات اعلام کرده است.

عباس‌زاده با یادآوری اینکه از دو گمرک بیله‌سوار و آستارا بیشترین کالاهای صادراتی به آسیای میانه و حوزه قفقاز انجام می‌شود، اذعان داشت:‌ ما در گمرک اردبیل و بیله‌سوار به سرعت مشکل کمبود انبار و برخی نیازمندی دیگر را برطرف می‌کنیم و ساخت انبار‌های جدید نیز در همین راستا بوده است.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی که قوانین و محدوده فعالیت آن مشخص شده است می‌تواند مسئولیت اداره آن دولتی یا غیر‌دولتی باشد تا بر اساس مصوبه مجلس کارهای اجرایی انجام شود./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.