سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

دانش هسته ای ایران هرگز متوقف نخواهد شد

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر حق مسلم ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای گفت : دانش هسته ای ایران هرگز متوقف نخواهد شد .

آیت الله سید علی اكبر قرشی در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: اعتبار و حسن نیت غرب با اعمال سیاست های دوگانه در ارتباط با فعالیت های هسته ای برخی كشورها و نا دیده گرفتن انبارهای تسلیحات هسته ای رژیم صهیونیستی، نزد ملت ایران مخدوش شده ، غربی ها باید ابتدا حسن نیت خود را ثابت كنند.

وی اضافه كرد: قبول بی قید و شرط فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران از سوی غرب اولین گام در اعتماد سازی است، تا زمانی كه غرب به این حق مسلم ایران اعتراف نكرده است ، نباید انتظار پیشرفت مذاكرات را داشته باشد.

ایت الله قرشی اظهار داشت: جمهوری اسلامی در سیاست خارجی خود هموراه نقش سازنده ای در مناسبات جهانی داشته و در ارتباط با ان پی تی نیز پایبندی خود را به مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی ثابت كرده و هیچگاه خارج از چارچوب مقررات بین المللی عمل نكرده است .

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: به رغم كارشكنی غربی ها و گزارش های غرض آلود بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت های هسته ای ایران، با حسن نیت در تمام مذاكرات حضور یافته و با صداقت به تمام سووالات و ابهام ها پاسخ داده است ، در مقابل انتظار دارد كه غربی ها نیز گام های سازنده تری در مذاكرات بردارند.

آیت الله قرشی افزود: رفتارها و موضع گیری های غرب كه تحت تاثیر سیاست های خصمانه آمریكا علیه ملت انجام می گیرد، نشانگر آن است كه غربی ها برخلاف ادعاهای خود، هدفی جز متوقف ساختن دانش هسته ای در ایران ندارند.

وی با عنوان اینكه ایران به سادگی به دانش هسته ای دست نیافته و برای رسیدن به این جایگاه بهترین فرزندان خود شهید داده است تاكید كرد: خواست غربی ها از ایران، خواسته نامشروعی است و ملت سرافراز ایران هرگز تسلیم زیاده خواهی های دشمنان نخواهد شد.

نماینده خبرگان رهبری، افزود: غربی ها تلاش می كنند به بهانه اینكه فعالیت های هسته ای ایران شفاف نیست چهره خشن و جنگ طلبی از جمهوری اسلامی در میان افكار عمومی به نمایش بگذارند.

ایت الله قرشی اضافه كرد: یكی از عجایب دنیای غرب نیز این است كه در مقابل جنایات و وحشیگری كه در كشورهای جهان انجام داده و هنوز نیز انجام می دهند، می خواهند كشوری مانند ایران را جنگ طلب و مهاجم نشان دهند.

وی تاكید كرد: آمریكا و كشورهای عضو ناتو برای سرپوش گذاشتن به جنایات خود در عراق، افغانستان، سوریه و پاكستان و انحراف افكار عمومی، موضوع ساده هسته ای ایران را یك بحران جهانی اند معرفی می كنند، در حالیكه بحران در كاخ سفید ، پنتاگون و راهرو های ناتو جریان دارد.

عضو خبرگان رهبری اضافه كرد : كشورهای غربی به خصوص آمریكا باید تا كنون به این باور رسیده باشند كه زمان یكته تازی آنان پایان یافته، توطئه ها و ترفند های آنان برای تمام ملت های جهان آشكار شده است.

وی افزود: امروز آمریكا و حاكمان كم عقل این كشور در میان ملت های جهان از منفورترین چهره های سیاسی جهان هستند ، در حالیكه نظام مقدس جمهوری اسلامی در قلب و جان ملت های جهان جای گرفته و به زودی به یك نظام جهانی تبدیل خواهد شد./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.