سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امروز ؛

تظاهرات ميليوني در مسکو برگزار مي شود

مخالفان در روسیه قصد دارند امروز در مسكو تظاهرات اعتراض‌آمیزی با عنوان "رژه میلیونی" راه بیاندازند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری ريانووستي ؛ مخالفان دولتي امروز، سه شنبه (12 ژوئن) که «روز ملی روسیه» نام گذاری شده است، قصد دارند در مسکو رژه میلیونی راه بیاندازند و انتظار می‌رود که در پایان این تظاهرات بیانیه ای تحت عنوان «بیانیه روسیه آزاد» به منظور فراهم سازی مقدمات برگزاری همه پرسی در خصوص انحلال دومای دولتی شهر مسکو قرائت شود.

بعد از تشدید قوانین مربوط به نقض مقررات سازماندهی و برگزاری تظاهرات در روسیه در تاریخ 9 ماه ژوئن، این نخستین بار است که مخالفان طبق قانون جدید اقدام به برپایی تظاهرات اعتراض آمیز ضد دولتی می‌کنند.

سازمان‌دهندگان «رژه میلیونی» 12 ژوئن معتقدند که در این تظاهرات ده‌ها هزار نفر شرکت خواهند کرد. مقامات پایتخت روسیه امیدوارند که این تظاهرات کاملا مطابق با قوانین و بصورت متمدنانه و با آرامش برگزار شود.

اعضاء و کارشناسان شورای توسعه جامعه مدنی و حقوق بشر دفتر ریاست جمهوری روسیه تظاهرات مخالفان در روز 12 ژوئن در مسکو را با دقت زیر نظر خواهند داشت.

لازم به یادآوری است که "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ 8 ماه ژوئن قانون مربوط به سخت‌تر شدن مجازات نقض قوانین مربوط به سازماندهی و برگزاری تظاهرات در این کشور را امضاء کرد و این قانون بعد از انتشار متن آن در تاریخ 9 ماه ژوئن در روزنامه «راسیسکایا گازیه تا» مورد اجرا گذاشته شد.

رئیس‌جمهور روسیه بعد از امضای این قانون توضیح داد ، قوانین مشابهی در سایر کشورهای اروپایی ، از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان و فرانسه نیز وجود دارد و قانون روسیه در برخی موارد حتی به سخت‌گیری قوانین مربوط به برگزاری تظاهرات در این کشورها نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.