سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ورود دام مازاد بر ظرفيت عشاير به مناطق حفاظت شده استان ممنوع است

مدير كل حفاظت محيط زيست استان تبريز گفت : در فصل كوچ عشاير گزارش هايي مبني بر ورود دام مازاد بر ظرفيت و افزون بر پروانه چرا ، به مناطق حفاظت شده واصل ميگردد كه برابر قانون مورد بر خورد محيط بانان و يگان حفاظت محيط زيست قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، رئيسي امروز در نشست با همياران منطقه حفاظت شده ارسباران  با تاكيد بر ضرورت حفاظت بهينه از مراتع و پوشش گياهي مناطق حفاظت شده و برخورد با ورود هر گونه دام به مناطق امن بعنوان عرصه هاي بدون تغيير مناطق تحت مديريت اضافه كرد : نبايد به بهانه توليد پروتئين و حمايت از دامداري عشاير ، قوانين و مقررات و حقوق نسل هاي آينده مورد تعرض قرار گيرد .

رئيسي از 4 برابر شدن تعداد دام ( گاو ، گوسفند و بز ) نسبت به ظرفيت مراتع استان بعنوان تهديدي براي مراتع و پوشش گياهي خبر داده و اضافه كرد: بايستي دامپروري صنعتي ، تغيير منابع توليد پروتئين از گوشت قرمز به گوشت ماكيان و آبزي پروري صنعتي مورد توجه و حمايت سرمايه گذاري استان قرار گيرد تا امكان احياء مراتع آسيب ديده استان فراهم شود .

وي از مديران و مسئولان ادارات منابع طبيعي استان خواست: كنترل و نظارت بيشتري به رعايت ظرفيت پروانه چراي صادر شده داشته و با ماموران محيط زيست در برخورد با تخلفات همكاري کنند./ب

برچسب ها: دام ، عشایر ، ممنوع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.