سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت افزایش فرصت شغلی به جای بالا بردن ظرفیت دانشگاه

مدیر کل سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان گفت: آمار های غیر رسمی به ما هشدار می دهد که به جای بالا بردن ظرفیت دانشگاه باید تدابیری به منظور افزایش فرصت نهایی شغلی بیندیشیم.

علی احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: برای توسعه تولید ملی افزایش سرمایه ایرانی باید کار آفرینی ایجاد و برای اشتغال دانش آموختگان نیز برنامه ریزی هایی کرد.
 وی گفت: آمار های غیر رسمی به ما هشدار می دهد که به جای بالا بردن ظرفیت دانشگاه ها و ایجاد مراکز مختلف آموزشی باید تدابیری برای افزایش فرصت نهایی شغلی بیندیشیم.
 مدیر کل سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان خاطر نشان کرد: یک از معیاری هایی که برای ارزیابی سرمایه انسانی در سطح بین الملل از آن استفاده شد تحصیلات عالی است که با توجه به این فاکتور اهمیت اشتغال تحصیلکرده هاي بیش از پیش به چشم می آید.
در ادامه یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه استفاده از توانایی های دانشگاهی کاری اساسی است اظهار داشت: در دانشگاه ها باید علاوه بر آموزش تئوری رشته های تحصیلی ، مهارت های لازم را نیز به دانشجویان آموزش داد تا هنگام مواجه با اقدامات عملی در بازار کار با مشکل مواجه نشوند.
 وی افزود: باید مراکز پژوهشی و تحقیقاتی به کارهای فرهنگی راه پیدا کند تا شاهد یک تحول اساسی در برنامه ها، زیر ساخت ها، جمعیت اثر گذار و اثر پذیر باشیم.
 یادگاری تاکید کرد: در سال جاری با توجه به منویات مقام معظم رهبری به مسایل علم اقتصاد و دانش بنیان تاکید شده است.
 وی با بیان اینکه با پشتوانه فرهنگی باید کشوری مقتدرانه با فرهنگ غنی را نگهداری کنیم خاطر نشان کرد: این فرهنگ ضمن باید در سطح مهندسی فرهنگی در اختیار ملت قرار گیرد./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.