سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با ورزش پیری خود را به تاخیر بیندازیم

پیریتان بستگی به نوع زندگی در دوران کودکی و جوانی دارد

در 50 سالگی احساس پیری می کنی فکر می کنی زمانی برایت باقی نمانده تا چیزی را تغییر دهی، فکر می کنی دیگر توان انجام هیچ کاری را نداشته باشی و مثل دوران جوانیت نباشی این واقعیت بسیار تو را می رنجاند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این که چگونه پیر می شوید بستگی به نوع زندگی شما در کودکی و جوانی دارد نوع تغذیه و میزان فعالیت بدنی وورزش به شما کمک می کند که سالمندان سالم تری را سپری کنید.
با ورزش کردن می توان از تحلیل عضلات  و استخوانها جلوگیری کرد.
 با افزایش سن کم کم علائمی همچون پوکی استخوان،  بیماریهای قلبی به سراغ افراد می آید، عوامل مختلفی  از جمله داشتن فعالیت جسمانی منظم، خواب کافی، رژیم سرشار از مواد غذایی سالم، می تواند سالمندان برای زندگی سالم آماده کند.
حامدیان کارشناس تربیت بدنی منطقه 3 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: فعالیت های تربیت بدنی و ورزش آمیخته با تربیت روانی است و هر حرکت جسمانی یا تغییر یک تجربه روانی را در بردارد.
وی ادامه داد:  با افزایش  سن تغییرات متعددی  در قسمت های  بدن ایجاد می شود قلب، سیستم عصبی، عضلات استخوانها دچار تغییرات ناشی از افزایش سن خواهند شد.
حامدیان خاطر نشان کرد: عدم تحرک در طول عمر و نداشتن فعالیتهای روزانه قدرت عضلات قلب کارایی مفاصل و استخوانها کاهش  می یابد.
وی تصریح کرد:  همه افراد از کودکی تا بزرگ سالی در هر سطحی از سلامتی به ورزش نیاز داشته و با ورزش می توان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را کاهش داد./ز
برچسب ها: احساس ، فگر ، می کنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.