سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشتمين جلسه دادگاه اختلاس بيمه/9

ماجراي عقد قرارداد ميان كودك 3 ساله و متهم 51 ساله چه بود؟

در هشتمين جلسه دادگاه اختلاس بيمه سخن از عقد قراردادي ميان كودك 3 ساله رئيس سابق بانك ملي شعبه مركزي با متهم د-س به ميان آمد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در  ادامه جلسه نوبت بعدازظهر دادگاه اختلاس بيمه ذبيح‌‍زاده نماينده دادستان در جايگاه حاضر شد و در پاسخ به اظهارات وكيل مدافع متهم (م.ت) مسائلي را بيان كرد.

ذبيح زاده اظهار داشت: گويا وكيل مدافع متهم پرونده را به درستي مطالعه نكرده و ما از وكلا انتظار بيشتري داريم تا به درستي از موكلان خود دفاع كنند.

وي  افزود: وكيل‌مدافع متهم (م.ت) بيان مي‌كند كه 6 دليل در كيفرخواست آمده كه دليل نيست؛ مگر مي شود كه دليل،‌دليل نباشد.

نماينده دادستان ادامه داد: وكيل مدافع متهم از سوابق موكلش مي‌گويد و بيان مي‌كند كه تحريم‌ها و مسائل مربوط به بانك بحرين با تدبير انگشتان موكلش حل شده است اما ما در اينجا سابقه كسي را زير سوال نبرده‌ايم كه از سوابق وي دفاع مي‌كنيد.

ذبيح‌زاده تاكيد كرد: وكيل متهم در دفاعيات خود بيان كرد كه نقش موكلش در اعطاي تسهيلات به متهم د-س برجسته نبوده چرا كه اعطاي تسهيلات براساس قانون انجام شده اما ما بي قانوني‌ها را رسيدگي مي‌كنيم و مشكلي با قانون نداريم.

در ادامه نماينده دادستان از قاضي مديرخراساني درخواست كرد تا بتواند از متهم سوالي را بپرسد. قاضي مديرخراساني متهم (م.ت) را به جايگاه فراخواند و نماينده دادستان از وي پرسيد: من مي‌خواهم شما دقيقا بگوييد چگونه و به چه صورتي مبالغ را از آقاي (د.س) دريافت كرديد؟

متهم گفت:‌ وي به من 100 ميليون اوراق مشاركت داد كه اين به عنوان قرض بود و من نيز اوراق را به منشي‌ام دادم تا به بانك برود و به جاي آن اوراق مشاركت بانكي ملي برايم بگيرد.

ذبيح زاده در پاسخ به اظهارات متهم گفت:‌ حرف‌هاي شما عاري از حقيقت است؛‌ چگونه ممكن است  فردي كه عضو هيات مديره بانك ملي بوده و به قانون آشنايي كاملي دارد چندين بار اوراق مشاركت را دست به دست كند.

وي افزود:‌در مورد شما بزه پولشويي هم مصداق دارد و من قطعا عليه شما اعلام جرم مي‌كنم.

نماينده دادستان تاكيد كرد: چرا براي گرفتن اوراق مشاركت بايد مبالغ دائما دست به دست شود.

قاضي در خصوص يك قراردادي به نام فرزند سه ساله متهم و آقاي (د.س) به مبلغ 410 ميليون تومان از وي سوال كرد.

متهم پاسخ داد: اين ملك در خيابان مقدس اردبيلي بود و من نيز به دنبال آپارتمان بزرگتري بودم و آقاي (د.س) نيز اين مسئله را مي‌دانست و به من گفت كه آپارتمان را مي‌خرم ولي به دليل اينكه قيمت آپارتمان پايين آمده بود اين مسئله  منتفي شد.

همچنين متهم آخرين دفاعيات خود را بر عهده وكيلش گذاشت و كيانيان در آخرين دفاعيات گفت: موكلم به هيچ عنوان مرتكب جرمي نشده و من اتهام را نمي‌پذيرم.

همچنين وكيل مدافع متهم درخواست كرد كه بتواند به اظهارات نماينده دادستان پاسخ دهد اما نماينده دادستان به اين مسئله اعتراض كرد و خطاب به قاضي گفت: آخرين دفاعيات چه ربطي به پاسخ دادن به اظهارات من دارد.

قاضي مديرخراساني نيز گفت:‌پاسخ اظهارات نماينده دادستان را در لايحه‌اي به دادگاه تقديم كنيد./پ3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.