سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پژوهش محوری و تجاری سازی تحقیقات علمی اولویت جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر پژوهش محوری و تجاری سازی تحقیقات علمی اولویت جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ،تبریز رضایی امروزدر سمینار پژوهش محوری و تجاری سازی تحقیقات علمی ، علم پژوهش محور و تجاری سازی تحقیقات علمی را از اولویتهای اساسی و نیاز مبرم جامعه علمی کشورمان دانست و آمادگی دانشگاه آزاداسلامی واحد اهر را جهت هرگونه حمایت علمی از مطالعات پژوهش محورانه اعلام کرد.
وی  همچنین ابراز امیدواری کردند که با توجه به وجود پتانسیلهای بالقوه در منطقه، همایشهای مشابهی در آینده نزدیک در سطح ملی و حتی بین المللی توسط این واحد دانشگاهی برگزار گردد.
دکتر اسدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز طی سخنانی ضمن تاکید بر پژوهش محوری در مطالعات علمی، بر تلاش جامعه آکادمیک کشور در جهت تجاری سازی یافته های علمی تاکید کرد.
وی همچنین به عنوان عضو هیئت علمی این واحد دانشگاهی، به ارائه مقاله ای در زمینه اهمیت نگارش آکادمیک ازمنظرزبانشناسی نقش گرا به این مبحث پرداختند.
خانم دکتر باقری؛ مدرس این واحد دانشگاهی، سخنران دیگر سمینار بود که به ارائه مقاله ای در مورد اهمیت مراجع و چگونگی ارجاع دادن مطالب نوشته شده در مقالات علمی پرداختند.
 وی ضمن اشاره بر اهمیت امانتداری در نقل قول مطالب در مطالعات و تألیفات علمی، به بیان نمونه هایی از ارجاعات دقیق و اخلاق مدارانه از متون کلاسیک ادبی از جمله آثار سعدی اشاره کرد.
سخنرانان اصلی دیگر این سمینار، دکتر ترابی در مورد فلسفه تحقیق، دکتر عراقی در مورد پروپوزال نویسی، دکتر دواتگری درباره تکنیکهای آماری در مطالعات زبانی و دکتر ذوقی در باب ابزارهای جمع آوری اطلاعات به ارائه مقالات خود پرداختند.
علاوه بر 6 مقاله ارائه شده توسط سخنرانان اصلی در کنفرانس، 25 مقاله برگزیده نیز توسط دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه آزاد این واحد در زمینه های مختلف آموزش زبان، زبانشناسی و ادبیات انگلیسی ارائه گردید و مقالات ارائه شده مورد تجزیه و تحلیل و پرسش و پاسخ شرکت کنندگان در سمینار قرار گرفت./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.