سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدن مادر صنعت و ايميدرو بازوي راست وزارتخانه

رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس در دوره هاي گذشته گفت: بخش معدن مادر صنايع است و سازمان توسعه اي ايميدرو نيز بازوي راست وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حسين هاشمي در همايش نقش معدن در توليد ملي گفت: سازمان ايميدرو در زمان ادغام دو وزارتخانه صنايع و معادن سابق وجود نداشت اما با تشكيل اين سازمان به پيشنهاد مجلس هم اكنون از نهادهاي اصلي و به عنوان بازوي راست وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به شمار مي رود.
وي ادامه داد: بخش معدن جايگاه ويژه اي در اقتصاد كشور دارد و به عنوان مادر صنايع محسوب مي شود.

وي گفت: به دليل وجود پتانسيل بالا در معدن سهم اين بخش در توليد ناخالص داخلي در برنامه پنجم توسعه دوبرابر ميزان كنوني پيش بيني شده است.
هاشمي اظهار داشت: 6 سال پيش از هزار ميليارد دلار درآمد نفتي حدود 23 ميليارد دلار بودجه به بخش معدن اختصاص مي يافت كه ما پيشنهاد افزايش 10 ميليارد دلاري آن را به دولت داده بوديم.
وي ادامه داد: اگر همين ميزان بودجه بخش معدن در آن زمان افزايش مي يافت امروز شاهد مشكلات كنوني در حوزه اكتشاف و صادرات مواد معدني نبوديم.
وي همچنين با انتقاد از قطع آب و برق برخي واحدهاي توليدي به دليل بدهي گفت: اين واحدها سهم خود را از هدفمندي يارانه ها دريافت نكرده اند.
هاشمي ادامه داد: طبق بررسي مجلس هشتم تنها 20 درصد از سهم توليد در هدفمندي يارانه ها پرداخت شده است.
رئيس سابق كميسيون صنايع مجلس صادرات مواد خام معدني را نكوهش كرد و گفت: نبايد ثروت ملي خود را به اسم صادرات از كشور خارج كنيم و بايد در بخش فرآوري مواد خام برنامه هاي اجرايي ارايه شود./ي

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.