وی تصریح کرد: ساکنان جنوب غرب تا شمال شرق تهران تا اواخر سال جاری و اوایل سال آینده شاهد استفاده از خط 3 خواهند بود.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت ما در مترو سازی چه در بخش احداث تونل و چه در بخش تولید تجهیزات مورد نیاز صددرصد بومی است خاطر نشان کرد: در زمینه ساخت واگن نیز 60 تا 70 درصد به خودکفایی رسیده ایم.
وی در خصوص خطوط در حال ساخت نیز افزود: خط 4 تا فرودگاه مهرآباد ادامه خواهد یافت و در خطوط 6و7 که در اولویت دوم توسعه مترو قرار دارند نیز با یک دستگاه بزرگ خط و تونل مترو موسوم به tbm در خط 6 و در دستگاه tbm در خط 7 به سرعت مشغول به کار می باشیم.
وی خاطر نشان کرد: خود را متعهد می دانیم سالی 15 کیلومتر بسازیم و اگر اعتبارات مورد نیاز تأمین شوند ظرفیت فنی ساخت سالانه تا 30 کیلومتر مترو را نیز داریم.
وی در خصوص کارخانه واگن سازی متروی شهرداری نیز افزود: در صورت تزریق منابع مادی آمادگی تأمین واگن های مورد نیاز متروی تهران و سایر کلان شهرهای کشور را نیز دارد خاطر نشان کرد: امروز ظرفیت ما در متروسازی چه در بخش احداث تونل و چه در بخش تولید تجهیزات مورد نیاز صددرصد بومی است و زمینه ساخت واگن نیز 60 تا 70 درصد به خودکفایی رسیده ایم./ل